Margot Wallström nästa s-ledare - vänta och se!

Den här tråden diskuterar artikeln Margot Wallström nästa s-ledare - vänta och se!.
Inlägg #1: Postat: 2007-01-17 18:50:00
Janne B
Den svenska nationalkaraktären - finns verkligen den? Vrarför skulle Wallström lämna rena drömjobbet inom EU? Grovt betalt men inget större ansvar. ja jag funderar!
Inlägg #2: Postat: 2007-01-17 18:58:00
stålis
Det är ju enkelt: svenskar får kritiserar svenskar, men det är oartigt om utlänningar gör det.
Inlägg #3: Postat: 2007-01-17 19:12:00
stålis
Hade jag orkat läsa din otroligt intressanta artikel hade jag satt betyg, men det vore ohederligt att göra det när jag inte gjort det.
Inlägg #4: Postat: 2007-01-17 20:34:00
Joakim Steneberg
Det här med "Jantelagen" bör man kanske inse att den har både en fram och en baksida. "Tala är silver, tiga är guld, ödmjukhet är en dygd" osv. Annars håller jag delvis med. Det är lite för mycket hyckleri i partiledarfrågor och annat.
Som med irländsk abortpolitk kanske? Hoppas du har rätt om Margot!
Inlägg #5: Postat: 2007-01-17 22:03:00
nitza1
Enlig UNT nu i kväll så lutar det åt att du fick fel den här gången, enligt tidningen så har Mona tackat ja till att bli partiledare. Sen återstår det ju att se om du eller UNT slutligen får rätt.
Inlägg #6: Postat: 2007-01-18 02:48:00
Daniel Wijk
"Thomas Bodström har också sagt nej, och det är lika bra, för att karln är inte riktigt mogen - det har vi sett under hans tid som justitieminister." Jag håller med till 100. Den mannen är farlig för rättsväsendet! han borde kunna vara idrottsminister med sina meriter med trots sin andra bakgrund så verkar han inte speciellt duktig på rättssäkerhet...
Inlägg #7: Postat: 2007-01-18 10:58:00
Leif-Arne
Den svenska nationalkaraktären? Nu blir jag fundersam. Med vad avsees en svensk nationalkaraktär. Menar Butt att den på något sätt är genetiskt betingad eller är den kulturell och isf omfattas även sådana som Butt och jag själv av den?
Inlägg #8: Postat: 2007-01-18 11:07:00
Elvy
Högeralliansen ville inte att Mona Sahlin skulle bli vald till sveriges närmast kommande socialdemokratiska ledarina. VARFÖR?
Inlägg #9: Postat: 2007-01-18 14:39:00
Thomas L. Aabo
Ok BB. Som dansk känner man att detta land är befoljat av konfkilktskygga idioter.
Inlägg #10: Postat: 2007-01-18 18:58:00
stålis
Vad trött jag blir på det här ingen-törs-kritisera-att-jag-som-är-född-i-Uganda-eller-om-det-var-Indien-minns-inte-men-hur-som-helst-jag-gick-i-skolan-på-Irland-haft-irländskt-medborgarskap-men-nu-svenskt-för-då-anklagar-jag-honom-eller-henne-för-rasism. Om du är irländare, så är jag Michael Collins!
Inlägg #11: Postat: 2007-01-18 20:55:00
GunnarL
Det där med Margot Wallström kan vi nog glömma nu. Det blir Mona Sahlin och till råga på eländet vill hon behålla Marita Ulvskog som partisekreterare. Jag vill minnas att Lars Nilsson hade en artikel för en tid sedan där han menade att valet av Mona bäddar för fortsatt alliansregering efter 2010. Jag tror han har rätt!
Inlägg #12: Postat: 2007-01-19 07:37:00
Per W
Det är väl inget unikt svenskt! Titta på Storbrittanien där Gordon Brown och Tony Blair sinsemellan kommit överens om att Gordon ska efterträda Tony i sommar! Var finns debatten och de övriga kandidaterna där?
Inlägg #13: Postat: 2007-01-19 09:20:00
Janne B
Nu har man redan hakat Mona på frågan att hon inte varit med i Facket, det heliga facket, på 11 år.Det kan ju synas naturligt eftersom hon inte haft ett vanligt jobb under samma tid! För mig och dig är medlemsskap i fack något rätt frivilligt. Men tydligen inte för sosse-kandidater.
Inlägg #14: Postat: 2007-01-19 10:56:00
Anna Drangel
Mona Sahlin är väl den enda partiledarkandidaten som haft uppbackning hemifrån. De andra har förmodligen inte känt samma stöd från sina respektive/sin familj. För ska man bli partiledare krävs bra markservice...
Inlägg #15: Postat: 2007-01-19 13:23:00
Unto S
Svenska Dagbladet: ”I elva år var Mona Sahlin inte med i facket. Först förra månaden gick hon med i Handels, skriver facktidningen Handelsnytt. – Det finns en tradition att om man tillhör arbetarrörelsen och har politiska uppdrag så är man även med i facket.” Vad kan man vänta av en sådan partiledare?
Inlägg #16: Postat: 2007-01-19 14:18:00
Karin Holmberg
Snyfft, önsketänkande om Margot Wallström.
Tror dock inte att jantelagen var orsaken till Nej:et.
Stackars sossarna som inte fick Margot som ledare säger jag trots att jag inte är sosse direkt. Jag är opålitligt "opolitisk" :-D!
Snacka om att vara reserv-reserv-reserv. Mona Sahlin.
Verkar bli grötigt och ointressant!?
Laddar...