Judarnas krig mot romarna

Den här tråden diskuterar artikeln Judarnas krig mot romarna.
Inlägg #1: Postat: 2007-01-19 09:49:00
Unto S
Innan romarna förstörde Jerusalem och ”splittrade” befolkningen i Judéen hade majoriteten av folket redan flyttat till platser runtom i den dåvarande världen. Alexandria, Rom mm. Att man tillåter en sagobok Bibeln bestämma agendan i världspolitiken genom att ge sionisterna rätten att ockupera Palestina. Majoriteten av s.k. judar har åtminstone de senaste 2000-3000 åren bott utanför Palestina. Så även idag, men den där mänsklighetens gissel, sagoboken Bibeln, ställer till det för mycket.
Inlägg #2: Postat: 2007-01-19 10:05:00
Leif-Arne
Men idag är det väl ändå en relativ minoritet som tror att blibel kom till som "ett fax från gud". Det är en samling texter skrivna av människor, där har skett en selektion vilka texter som skall vara med eller inte, den har översatts i flera led. Allt detta gör att de flesta läser bibeln kontextuellt.
Inlägg #3: Postat: 2007-01-20 23:44:00
Joakim Steneberg
Ikväll sänds "Budskapet" på TV igen. Det handlar om Muhammed,
Libanesisk-Brittisk film från -76.
Filmen vill visa på Islams positiva sidor, contra ursprungliga religioner som förekom då i mellersta östern.
Judar-araber-romare, etniska, kulturella och religösa klyftor, ändå hänger allt ihop, eller tvingas till samverkan till slut. Hur det nu går till? Natti-natti!
Inlägg #4: Postat: 2007-01-21 00:33:00
Joakim Steneberg
Så såg jag att CMO vaknat inför lördagskvällen?, och då piggnade jag till. Jag hade ingen aaaning om er parallella debatt. Men märkligt nog, i grannkanalen TV4 går en amerikansk film om Djävulen, svart magi o dyl., som jag också sett i TV innan Hur hänger nu allt det här ihop, filmernas budskap/innehåll? Naturligtvis är detta nästan lika obegripligt som universum. Universum är svårare tror jag....
Inlägg #5: Postat: 2007-01-21 00:39:00
Joakim Steneberg
Fast nu ser jag att nattens tema är det sedvanliga vänster-höger slagsmålet, och inga nydanande eller djupare tankar är kanske att vänta från det hållet så... HA EN GOD NATT!
Laddar...