Inlägg #1: Postat: 2007-01-16 01:03:00
|
Janne B |
Detta var väl dystrast tänkbara läsning mitt i natten. Men när man börja höra att informerat folk börjar inställa resor till Iran blir jag än mer orolig. Men invadera detta bergiga jätteland med sin enorma befolkning låter så osannolikt. Men långvarig bombterror som får staten etc att kolapsa är ju tyvärr möjligt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-01-16 10:29:00
|
Joakim Steneberg |
Jag tror du har fel här, sedan får man kalla det önsketänkande! Men det kanske behövs lite sådant också? En fråga: Om nu Bush är så galen att han vill kriga mot Iran.
1 Principiellt/legalt kan han ta det beslutet själv, även om hans regering är emot?
2 Eller är det så, att amerikansk demokrati på den här nivån fungerar så, trots ev. vetomöjligheter från regeringen, att de aldrig går emot presidenten?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-01-16 23:43:00
|
Billy Butt |
Jag tror du har fel om Zbigniew Brzezinski. Han var inte Carters National Security Advisor, han jobbade i Nixons administration och avgick i samband med Watergate Scandal... har jag rätt kanske?.... kolla det för säkerhets skull, men jag minns Brezinski i början på 70 talet som Nixons "advisor"
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-01-26 12:58:00
|
HP |
Om det blir så att han försöker invadera Iran eller Syrien, så tycker jag att Sverige borde ta en tydlig ställning emot och fördöma USA. Vi jamsade med för mycket angående Irak kriget, ibland så blir våra neutralitet bara ryggradslös och feg.
|
|