Finns kärleken?

Den här tråden diskuterar artikeln Finns kärleken?.
Inlägg #1: Postat: 2001-08-29 07:02:00
Lennart
Tack för Din kommentar undet mitt inlägg överlevnad - Lena - ditt om kärleken finns? - är tankeväckande och fint berättat om att vardagen går att överleva med barn och make.
Ha det .
Inlägg #2: Postat: 2001-08-29 10:07:00
Marcus P
Får man hålla med om budskapet i din text trots att man inte är torr bakom öronen ännu? Är man under trettio MÅSTE man väl jaga hela tiden? Fast det är klart, det tar ju en stund att hitta rätt åxå.
Inlägg #3: Postat: 2001-08-29 10:26:00
Frida Berglund
Så bra. Så sant. Jag hoppas att jag kommer dit, till den insikt du beskriver. Där man värderar annat än yta och passion. Jag är fortfarande kvar i stadiet där förhållanden dör ut när vardagen kliver in. Jag vill, han vill inte. Din text var jättebra!
Inlägg #4: Postat: 2001-08-29 23:31:00
Henrik Hermansson
Vad tröttande det är när folk ska hålla på att göra vardagen upphöjd och själslig. Vad är det för hjältemodigt med att sköta familjeekonomin och tvätta kläder? "Kärlek blir alltid tråkigt, kärlek dör". "Jag tror inte på kärlek, men det får gå." Vem har sagt att kärlek alltid behöver vara erotisk och ändlig? Det är bara realister och materialister som påstår och det finns det för många av.
Laddar...