|
Inlägg #61: Postat: 2007-01-09 23:53:00
|
|
Biff |
Cim 46. Nej, den genomsnittlige killen kommer inte att till slut röra. Den manliga sexualiteten är mer komplicerad än så. Många tjejer visar upp ett häpnadsväckande oförstånd om hur män fungerar på detta plan. Ni verkar tro att mäns sexualitet enbart går ut på att ha samlag och få orgasm. Så är det inte. Med risk för att bli obegriplig hävdar jag att ändamålet för mäns sexualitet kvinnokroppen i sig själv, som väsen, och alltså inte hur kvinnokroppen kan tillfredsställa en.
|
| |
|
Inlägg #62: Postat: 2007-01-09 23:55:00
|
|
CimEfraimsson |
58 / Tack så hemskt mycket. Jasså det gjorde du, då kanske du kan länka så att resten av oss kan ta del av den där fantastiska vetenskapen.
|
| |
|
Inlägg #63: Postat: 2007-01-09 23:55:00
|
|
peter_ |
"...så är det viktigt att poängtera meningen med det hela och förklara för killarna att tjejers kroppar inte alltid behöver betyda sex." - Sexism.
|
| |
|
Inlägg #64: Postat: 2007-01-09 23:57:00
|
|
CimEfraimsson |
Biff / Japp, obegriplig. Och på samma sätt uppvisar du ett oförstånd som blåser mig av stolen. Med andra ord, vi förstår inte varandra. Det kanske kunde avhjälpas genom en större jämställdhet och integration redan från dagisnivå?
|
| |
|
Inlägg #65: Postat: 2007-01-09 23:58:00
|
|
Sunny |
Biff:; Du antyder nog inte att du menar komplicerad av skäl som empati eller dylikt utan du menar att killar vill ha makt över kvinnokroppen?
Så jag är en slampa som vägrar bada i badräkt?För naknare än naken kan man ju inte bli? Intressant slutledning.När är du själv slampig?På krogen efter några drinkar då du följer med en okänd tjej hem??
|
| |
|
Inlägg #66: Postat: 2007-01-10 00:00:00
|
|
Sunny |
CIM.Jag vet vad du menar men du har en jättepoäng ändå. För det är på dagisnivå vi måste arbeta bort de här gammla fördommarna.
|
| |
|
Inlägg #67: Postat: 2007-01-10 00:00:00
|
|
Sunny |
CIM.Jag vet vad du menar men du har en jättepoäng ändå. För det är på dagisnivå vi måste arbeta bort de här gammla fördomarna.
|
| |
|
Inlägg #68: Postat: 2007-01-10 00:01:00
|
|
Uno Hansson |
45/ Nu är jag ju född på 1930-talet och har aldrig ens snuddat vid tanken på att ligga med min syster. Nu var hon visserligen inte alls min typ, men även om jag hade tyckt att hon var snygg och attraktiv skulle jag säkert direkt slagit bort sådana tankar om de hade dykt upp. Det förefaller mig väldigt, väldigt slappt när det finns så många andra.
|
| |
|
Inlägg #69: Postat: 2007-01-10 00:01:00
|
|
Joakim_J |
57/ Det är ingen idé att du och jag diskuterar vidare, för nu börjar vi spåra ur. Allt handlar verkligen inte om hormoner, genetiska anlag och instinkter, men kanske mer än vad vi tror. Mycket pekar nämligen på det om man ska tro forskningen.
|
| |
|
Inlägg #70: Postat: 2007-01-10 00:02:00
|
|
Sunny |
Uno:Du låter lika normal som de män jag delat mitt liv med!
Tur att de flesta ändå är sådana.
|
| |
|
Inlägg #71: Postat: 2007-01-10 00:03:00
|
|
Biff |
Cim 59-60. Det där låter som vad Ebba Witt Brattström kallade "kulturvänsterns aftonbön" i en debattartikel i DN. Frågan är vad som händer om killarna struntar i vad rektorn säger om tjejer kroppar. Ska man döda dem då? Lättklädd är inte lika med slampig.
|
| |
|
Inlägg #72: Postat: 2007-01-10 00:03:00
|
|
Sunny |
Biff:; Du antyder nog inte att du menar komplicerad av skäl som empati eller dylikt utan du menar att killar vill ha makt över kvinnokroppen?
Så jag är en slampa som vägrar bada i badräkt?För naknare än naken kan man ju inte bli? Intressant slutledning.När är du själv slampig?På krogen efter några drinkar då du följer med en okänd tjej hem??
|
| |
|
Inlägg #73: Postat: 2007-01-10 00:03:00
|
|
Sunny |
|
| |
|
Inlägg #74: Postat: 2007-01-10 00:07:00
|
|
Biff |
Cim 59-60. Det där låter som det Ebba Witt Brattström kallade "kulturvänsterns aftonbön" i en debattartikel i DN. Frågan är vad som händer om killarna struntar i vad rektorn säger, och fortsätter tända på den kvinnliga kroppen. Ska man döda dem då, eller finns det några andra bra kommunisttricks? Lättklädd är inte lika med slampig.
|
| |
|
Inlägg #75: Postat: 2007-01-10 09:35:00
|
|
Uno Hansson |
45/Biff, det är ju helt otroligt löjligt, att jämföra det du skriver här, med att ett gäng unga vackra flickor skulle ha någon som helst anledning att skämmas för att bara helt simpelt vara avklädd på överkroppen på ett foto. Unga flickors kroppar med "smilgropar" här och där är ju framför allt vackra och söta, även om de kan vara utmanande. Men det sexuellt utmanande är det ju upp till männen att lära sig bemästra och avdramatisera.
|
| |
|
Inlägg #76: Postat: 2007-01-10 09:45:00
|
|
Uno Hansson |
51/ "...kan man fråga sig..." Varför inte öppet och ärligt avdramatisera genom att inför hela gänget fråga och diskutera, och komma underfund med att man inte vet riktigt själv utan att bolla fram och tillbaka. Något som jag tror avdramatiserar är att vara helt öppen och ärlig med sitt kroppsspråk och mimik utan att överdriva.
|
| |
|
Inlägg #77: Postat: 2007-01-10 09:54:00
|
|
Uno Hansson |
37/ En kvinnas "kroppsmimik" kan framför allt vara hänförande vacker. Och detta kan ge ögat en upplevelse som övertrumfar det sexuella begäret, eftersom man så väl vet att det sexuella kan tillgodses vid ett lämpligare tillfälle.
|
| |
|
Inlägg #78: Postat: 2007-01-10 10:04:00
|
|
Uno Hansson |
62/ hahaha, "vetenskalig" statisik genom att fråga signifikant tror sig nog veta väldigt mycket, utan att styras av den som fågar förstås...
|
| |
|
Inlägg #79: Postat: 2007-01-10 10:20:00
|
|
Uno Hansson |
71/ Nu skall jag kanske inte uttala mig om ungdomar, då jag som ung vad jag förstår hade social fobi. Jag tror att man kan lätta på trycket genom att vara helt öppen ärlig och respekt full mot andra med sitt kroppsspråk. På 50-talet skulle en kille vara som Hymphrey Bogart eller tuffa västenkillar och pokerhajar på film. Det passade inte mig alls då jag nog fortfarande är ganska barnslig och naiv. Man är som är och kommer fortfarande underfund med att "där var jag nog inte riktigt ärlig".
|
| |
|
Inlägg #80: Postat: 2007-01-10 12:05:00
|
|
peter_ |
67. Visst är det bra att uppfostra barnen till självständighet, ett demokratiskt sinne, tolerans, kritiskt förhållningssätt till påståenden om verkligheten osv. Den svenska feminismen är dock oerhört sexistisk nedvärderande fördomsfull baserat på könstillhörighet och feministerna ska hålla fingrarna borta.
|
| |