Spexkort - en jämställdhetsfråga

Showing page 3 of 8: 1  2  3  4  5  6  7  8
Inlägg #41: Postat: 2007-01-09 23:13:00
Sunny
Jag kom att tänka på den almenacka jag fick av sonen förrförra julen i julklapp!
Killarnan på samma bygge poserade nakna med ett utval av verktyg framför det allra heligatse.Jag vill poängtera att de 3 killar som var pingstvänner o inte ville ha sex före äktenskapet oxå var med i denna almenacka!
När får jag en liknade almenacka från Dotterns jobb som sjuksköterska?
Inlägg #42: Postat: 2007-01-09 23:20:00
Uno Hansson
15/ Biff, vad menar du? Att tjejerna inte skäms i teorin, men att de skäms i praktiken!?! Hur bär man sig åt för att göra på det viset?
Inlägg #43: Postat: 2007-01-09 23:23:00
CimEfraimsson
38 / Sant att tjejer kan och ständigt använder sina kroppar som maktmedel, detta beror ju på att dom redan i unga tonåren märker vilken inverkan lite hud kan ha på småpojkar. Jag, personligen, trodde faktiskt att vuxna män kan ha lättare att reflektera över en bild och förstå även en assexuell sida, men du menar alltså att jag har fel? Det är tragiskt om ni killar ständigt måste gå runt tända, så mycket lättklädda tjejer det finns runtom oss.
Inlägg #44: Postat: 2007-01-09 23:26:00
CimEfraimsson
Just kläder är även det ett problem. Killar tror ofta att lättklädda tjejer är just det för deras ögons skull, när det inte alltid behöver vara så. Även min pojkvän vill restriktera mig för att han "litar på mig, men vet hur killar tänker". Vilket naturligtvis bara får en ultraradikal feminist som mig själv att sparka bakut. Inte. Men dom gånger han nojat över att hans kompisar ska tycka att jag är "billig" och "lössläppt" beroende på mina klädval har mitt svar alltid varit detsamma.
Inlägg #45: Postat: 2007-01-09 23:26:00
Biff
Uno. Inte säker på om du är seriös nu eller om du bara försöker raljera. Men nåja, ibland skäms man för saker trots att det inte är förnuftigt. Tex om man ligger med ett syskon. Det är ju bara en norm att incest är pinsamt, fult och tabu. Teoretiskt sett är det inte förnuftigt alls att skämmas över något sådant.
Inlägg #46: Postat: 2007-01-09 23:27:00
CimEfraimsson
- Säg åt dom att komma och stöta på mig, så får dom se hur det går. Jag förstår det sexuella med kvinnans kropp, jag förstår attraktionen, jag förstår att killar tittar så länge dom inte rör. Men på dig låter det nästan som att till slut kommer killen röra, för att han helt enkelt sprängs av hormonella lustar. Jag tycker du degraderar ditt eget kön.
Inlägg #47: Postat: 2007-01-09 23:28:00
CimEfraimsson
Första meningen det jag säger till honom, resten riktat till dig, Biff.
Inlägg #48: Postat: 2007-01-09 23:37:00
Sunny
Cim: jag måste var helt oattraktiv eftersom de män jag levt med inte alls var några "hormonslavar" som haft problem med nakenheten.
men varför gjorde jag i så fall snabt karriär som strippa?
Kan det vara så att jag haft förstånd nog att bara välja älskare som kan skilja på sex o en naturlig nakenhet?
Inlägg #49: Postat: 2007-01-09 23:39:00
Joakim_J
Jag tror Cim har svårt att förstå det faktum att män och kvinnor fungerar olika på många plan och att det är något vi inte kan rå för. Lika lite som vi kan låta bli att bli kissnödiga när vi druckit mycket, lika lite kan vi styra över vissa känslor som finns där för artens överlevnad - så att säga. En sådan sak är just att vi killar/män tänder sexuellt på avklädda tjejer. Kvinnokroppen har, som jag skrivit i ett annat inlägg, helt enkelt en sexuell laddning som den manliga kroppen saknar.
Inlägg #50: Postat: 2007-01-09 23:39:00
Joakim_J
Det kan verka orättvist och retfullt på många sätt om man funderar intellektuellt över det hela. Men vad ska man då göra åt detta? Jag läste att en majoritet av alla kvinnor attraheras av långa, mörkhåriga och bredaxlade män. Extra attraherade blev de om dessa men dessutom hade makt och pengar. Vad ska vi göra åt detta?
Inlägg #51: Postat: 2007-01-09 23:40:00
Biff
Cim. Det lugnar ner sig med åren, men finns kvar livet ut. Bara för att man tänder på en tjej betyder det inte att man inte inser hennes intellektuella sidor. Som sagt verkar du vilja leva i en egen drömvärld där männen uppför sig på dina villkor. Ofta går tjejer lättklädda för att locka till sig killar. Om det sker för killarnas ögons eller tjejernas uppmärksamhets skull kan man fråga sig. Förmodligen slås två flugor i en smäll. En tjej som bär slampiga kläder kommer att bemötas som en slampa.
Inlägg #52: Postat: 2007-01-09 23:40:00
Uno Hansson
11/jaså... jag har visst helt missuppfattat, förlåt i så fall...
Inlägg #53: Postat: 2007-01-09 23:42:00
Joakim_J
Ska vi förneka saken eller acceptera det faktum att långa, bredaxlade och stiliga män utstrålar styrka, friskhet och fertilitet. Och att makt och pengar ofta borgar för en trygg uppväxt för kommande barn? Något som helt uppenbart många kvinnor av ren instinkt uppfattar som attraherande.
Inlägg #54: Postat: 2007-01-09 23:47:00
peter_
52. Det är OK. Tonläget i den här tråden är lite uppskruvat och missförstånden flertaliga. Kanske även från min sida, vad vet jag? Meningsutbytet är dock ofta effektivare som tur är.
Inlägg #55: Postat: 2007-01-09 23:47:00
CimEfraimsson
Joakim_J, du är ju mer förlegad än vad jag trodde. Långa, bredaxlade, mörkhåriga män? Herregud, och ni snackar om att JAG generaliserar? Jag var tillsammans med en kort, tjock iranie i ett halvår, säg mig dr J, är min instinkt felknullad? Dummaste jag hört.
Inlägg #56: Postat: 2007-01-09 23:48:00
peter_
54. ..är vanligtvis effektivare i våra diskussioner här, som tur är.
Inlägg #57: Postat: 2007-01-09 23:49:00
CimEfraimsson
49 / Det där är för enkelt. Så lätt att spotta ur sig. Det handlar alltså bara om hormoner och instinkter? Då försvarar du våldtäktsmän också? Dom kan ju inte hjälpa det, eller hur. Och att kvinnokroppen skulle ha en sexuell laddning som inte manskroppen har - Utveckla. Jag tänder ju på en för mig vacker manskropp, du tänder på en kvinnas? Vad är skillnaden? Förklara dig människa.
Inlägg #58: Postat: 2007-01-09 23:49:00
Joakim_J
55/ Men snälla du, var inte så egocentrisk. Jag menar inte dig personligen. Jag hänvisade faktiskt till en undersökning som jag läst om. Du får knulla hur många feta iranier du vill.
Inlägg #59: Postat: 2007-01-09 23:51:00
CimEfraimsson
51 / Precis. Ni inser att tjejer har en hjärna också. Hallelujah. Rektorn gör inte det. Han kan inte förstå att även om tjejernas bild kommer uppfattas som sexig av vissa, så är det viktigt att poängtera meningen med det hela och förklara för killarna att tjejers kroppar inte alltid behöver betyda sex. Han har diskriminerat tjejerna och samtidigt fördummat killarna. Även dom borde reagera, tycker jag.
Inlägg #60: Postat: 2007-01-09 23:53:00
CimEfraimsson
Biff / Och så kom slampa in i det hela. Oväntat. Det du säger är att en lättklädd tjej är en slampa. Vidrigt tankesätt. Du borde åka till Brasilien och gå på karneval, kanske du åker på ett välbehövt kok stryk om du närmar dig alla slampiga dansande tjejer.
Showing page 3 of 8: 1  2  3  4  5  6  7  8
Laddar...