Inlägg #1: Postat: 2007-01-09 16:39:00
|
Joakim Steneberg |
Visst finns dubbelmoral, mer eller mindre förståelig. Men man kan knappast tycka det är OK att män skall stå för hela notan, även den juridiska, vid sexköp. För att "kvinnor är mer utsatta". Och sedan tycka det är "jämställt" när kvinnor väljer att själva utsätta sig.
Det är den prinipiella saken, men sedan finns nyanser.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-01-09 17:10:00
|
Biff |
Vad bra när man bildar hela sin verklighetsuppfattning på vad som står i Aftonbladet. För övrigt skulle tjejernas bild sannolikt spridit sig över hela internet på rätt kort tid, till skillnad från killarnas. Det hade de nog inte tyckt om. Tro det eller ej, men man kan inte tvinga folk att uppfatta en bild på ett ickesexuellt sätt. Män tänder nog på bilder på nakna unga tjejer, oavsett vad de nakna unga tjejerna hade för syfte med bilderna.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-01-09 18:18:00
|
Uno Hansson |
Cim, You Go, Girl, Go
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-01-09 20:19:00
|
Joakim_J |
Jag tycker att dina svepande generaliseringar och fördomar kring män slår tillbaka på dig själv. I sak håller jag med dig om att rektorns tilltag var både fånigt och onödigt. Men samtidigt måste du väga in vad han ställdes emot. Hade han inte stoppat publiceringen så hade han förmodligen sågats längs med fotknölarna för det. Förmodligen hade flickornas föräldrar undrat hur i fan han låtet bilden passera.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-01-09 22:35:00
|
Sunny |
Ja Cim: Detta är en 4 poängsartikel! Jag blev själv heligt förbannad när jag läste om denne gubbsjuke ? rektor. Nakna tjejer är inte sexobjekt när de inte väljer att vara det!!!I det här samanhanget är det befängt.Lika galet som att tro att mina dagliga nakenbad har med sex att göra.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-01-10 12:14:00
|
Nähädu |
Pja... Detta är väl vare sig första eller sista gången som en rektor lägger sitt veto på en bild i en skolfotokatalog. Det har rektorer gjort i alla världens tider. Detta är en icke-nyhet som säger mer om aftonbladets journalistik än om något annat.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-01-10 19:54:00
|
Marcus |
Det är ju feminismen som tvingar alla kvinnor att klä på sig. En rektor vågar ju inte släppa igenom ett sådant kort för då hade media uppmärksammat att tjejerna var avklädda och feminismen hade ropat att "tjejer måste klä av sig för att få spela hokey"
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-01-11 07:27:00
|
Inger-Sofia |
Jag har haft förmånen att haft föräldrar,som visat i ord och handling ett synsätt på människor,inte utifrån kön,ålder status,utan från ett männskligt perspektiv,utifrån vår personlighet.Att ifrågasätta,tänka själv.det var jobbigt, som barn,men nu har jag insett,de som burit mig, gjort att jag kunnat ställa mig utanför grupptryck,i alla former,som barn,vuxen. fatta egna beslut,gå emot massan,fast jag var så jäkla blyg och rädd ,var det andra starkare,att stå för det jag kännde var rätt
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-01-11 12:28:00
|
Karin Holmberg |
Vaddå? Den här bilden var ju klart oförarglig.
Det är ju så HÄR det brukar spexas kring gymnasistfotografierna.
Egentligen tycker jag att den här bilden ser "kaxigt feministisk" ut jfr Linda Skugge:s nakenbilder!.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-01-11 14:17:00
|
myrboa |
peter/.."Jämställdhet är kvinnors och män lika möjligheter och rättigheter att leva som de önskar." Där "slog du huvudet på spiken"För vad skulle det annars handla om?Vi kvinnor skulle i stället för "att starta krig" mot männen lägga vår kraft och energi på att stötta våra medsystrar i deras livsval,Vare sig det gäller inom maktens,hemmets eller andra "boningar".Detta att ställa kvinnor mot män..män mot kvinnor gynnar inte jämställdshetsstävandena.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-01-11 14:19:00
|
myrboa |
FRIHET I TANKE, ORD OCH HANDLING MÅSTE FÅ VARA DET SOM GÄLLER OSS ALLA, OAVSETT KÖNSTILLHÖRIGHET.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2007-01-13 08:09:00
|
Inger-Sofia |
Det där med bröst och ammning,vill jag förtydliga..oavsett om en stor eller liten klick av kvinnor,blir tända så har det inte med sexualitet som sådan att göra,nån stans måste vi börja sätta en gräns och bevara en intrigitet,för insläpp av detta snack,minns dessa frågeställningar,som huserade när jag fick yngsta dottern,tycker det är kränkande att gå in i den sfär,som råder mellan mor och barn i amningstiden..forts.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2008-01-17 11:49:00
|
Marcus |
Hellre en fjompig Lolita än en bitter fitt feminist.... Jag respekterar den fjompiga Lolitan mer.....
|
|