Anonymitetens fegisar

Den här tråden diskuterar artikeln Anonymitetens fegisar.
Inlägg #1: Postat: 2001-08-28 10:00:00
suz
jag har inte läst det du skriver om, får nog surfa in och läsa den,,men mitt inlägg är: att tillochmed den kaxiga människan suz blir ledsen när hon får dumheter,,skriver själv aldrig negativa saker, diskuterar och berömmer,men aldrig negativa saker,,
Inlägg #2: Postat: 2001-08-28 10:40:00
Jesper N
Är det inte mer frustrerande att "jimmy" inte nyanserar sin kritik än att han är anonym? Vad skall du med hans identitet till? kolla om du kan avförda honom som en "sådan där"?
Inlägg #3: Postat: 2001-08-28 11:05:00
Fredrik Jung Abbou
Lysande Per. Se mina kommentarer som jag skrev i människan skapade gud från igår då jag hittade den.
Inlägg #4: Postat: 2001-08-28 13:03:00
Johannes R
det är i ett sekulariserat samhälle inte provokation att skriva att man inte tror på gud. snarare tvärtom. jag tror dessutom att du ser det du vill se när du påpekar att man måste ta till påhopp och aggressivitet för att befästa sin tro. du hade kanske kunnat välja att bortse från klumpiga kommentarer och istället lägga ned energi på att debattera sakfrågan.
Inlägg #5: Postat: 2001-08-28 13:28:00
jimmy matchurkin
i dessa orättvisans dagar är det endast de som har råd att betala för sig som kan få sina kommentarer illustrerade, fett rubriksatta samt få utrymme att uttrycka sig. jag fortsätter i ytterligare en kommentar efter denna. anonymitet? såsom alla svar blir anonyma här. stå för min åsikt? när som helst, utan blygsel. Det som förvånar mig är att jag läste en kommentar till din tidigare artikel, som blev obesvarad. se forts.
Inlägg #6: Postat: 2001-08-28 13:30:00
jimmy matchurkin
du valde att inte kommentera mer "kärleksfulla" tillägg. i en tid av fördömelse är det endast med fördömande kommentarer man kan nå fördömares hjärnor. jag står fullt fast vid att de människor jag mött som läst de fyra evangelierna, så finns det ingen som inte tycker att det är storhet. jag står fast i min fråga som du ännu inte har besvarat, eftersom du fokuserade på tonen istället för innehållet- har du läst bibeln? kan man kalla budskapet om att vända andra kinden till för ett hatets budskap?
Inlägg #7: Postat: 2001-08-28 13:31:00
jimmy matchurkin
du valde att inte kommentera mer "kärleksfulla" tillägg. i en tid av fördömelse är det endast med fördömande kommentarer man kan nå fördömares hjärnor. jag står fullt fast vid att de människor jag mött som läst de fyra evangelierna, så finns det ingen som inte tycker att det är storhet. jag står fast i min fråga som du ännu inte har besvarat, eftersom du fokuserade på tonen istället för innehållet- har du läst bibeln? kan man kalla budskapet om att vända andra kinden till för ett hatets budskap?
Inlägg #8: Postat: 2001-08-28 13:31:00
jimmy matchurkin
du valde att inte kommentera mer "kärleksfulla" tillägg. i en tid av fördömelse är det endast med fördömande kommentarer man kan nå fördömares hjärnor. jag står fullt fast vid att de människor jag mött som läst evangelierna, så finns det ingen som inte tycker att det är storhet. jag står fast i min fråga som du ännu inte har besvarat, eftersom du fokuserade på tonen istället för innehållet- har du läst bibeln? kan man kalla budskapet om att vända andra kinden till för ett hatets budskap?
Inlägg #9: Postat: 2001-08-28 16:12:00
Johan B
Gud är skapad av människan. Jesus var en sanningsägare och rebell men absolut inte guds son. Tror man det tror man på övermänniskor. Och gör man det uppmuntrar man till fanatism och att föja någon annan blint. Se på Hitler. Tyskarna trodde han var gud. Så lätt kan det vara att lita blint på någon annan än sig själv. Alla är vi "bara"människor. Så även Jesus.
Inlägg #10: Postat: 2001-08-29 16:14:00
Susanne
Ja. När man kan gömma sig bakom sin anonymitet behöver man inte stå för sina åsikter och kan häva ur sig lite vad som helst. Tvingas man stå för sina åsikter tvingas man också till att bli nyanserad. Se i övrigt min kommentar till "Människan skapade Gud", som jag skrivit först idag.
Inlägg #11: Postat: 2001-08-30 11:42:00
Niklas
Asch, det var väl ett gnälligt inlägg. Ska det vara tvång på att underteckna med hela sitt namn eller? Det finns ju inget som säger att det är det riktiga namnet i alla fall. Vad blir nästa steg? Adress och personnummer eller?
Inlägg #12: Postat: 2001-08-30 23:35:00
Frank
Blir en uppfattning mindre värdefull om man är anonym? För visst är det åsikterna, och inte anonymiteten du retar dig på? Och har verkligen anonymiteten en feg rygg?
Laddar...