Gå baklänges och applådera!

Den här tråden diskuterar artikeln Gå baklänges och applådera!.
Inlägg #1: Postat: 2007-01-08 09:28:00
myrboa
På Jamaica när bilarna stannar vid rött..är det mycket vanligt att man går ut ur bilen och dansar runt under tiden.Fast i vårt "tillknäppta klimat" skulle vi säkert betraktas som korkade eller fulla om vi gick baklänges eller dansade runt vid rött.Kroppen skulle i alla fall stor- trivas. A-L
Inlägg #2: Postat: 2007-01-08 09:46:00
myrboa
Huruvida de på Jamaica är "påtända" av någon drog vet jag inte..det är nog mer att "dansen sitter i kroppen"..dansen/rörelsen måste uttryckas få "komma till tals" Säkert har det mycket med vårt kallare klimat att göra att vi inte uttrycker oss lika spontant. Att se människor boendes i Sverige gå baklänges eller ta några spontana danssteg vore en härlig syn. A-L
Inlägg #3: Postat: 2007-01-08 10:03:00
Janne B
När mina grannar dansar på taken misstänker jag dem alltid för intagandet av starka drycker. Brukar sammanfalla med midsommar!
Inlägg #4: Postat: 2007-01-08 12:18:00
myrboa
Om någon uttrycker sin glädje i skrattet..eller tar några danssteg av pur glädje.. Anses personen med all säkerhet vara full..Att skratta högt när man är full..det är helt okey..det är begripligt.Undra på att det dricks.A-L
Inlägg #5: Postat: 2007-01-09 10:34:00
Leif-Arne
Ni hao Yi. Jag vill utrycka min uppskattning för din text som bidrar till att bredda spektrat här på Sourze. Kineserna har åtskilligt bra i sitt förhållande till hälsa.
Inlägg #6: Postat: 2007-01-09 11:05:00
Janne B
Var sitter ögonen på en taiwanes??Med tanke på att de går baklänges!
Inlägg #7: Postat: 2007-01-09 19:16:00
Inger-Sofia
Yi Lian..med intresse har jag läst din artikel och fångats av glädjen i den.ler ibland,tänker,jaa,vi har mycke att lära av,om det du berättar..mycket bra skrivet..kram
Inlägg #8: Postat: 2007-01-09 20:07:00
Unto S
”Förargelseväckande beteende”, den känslan fick jag när jag för sex år sedan infogade 30-40 minuters QG-övningar vi har lärt oss mycket av kineserna på mina promenader vid Kämpingebukten, på stranden med den vita sanden som nu på vinterhalvåret täcks delvis av brun havstång där man ibland hittar bärnsten. Det vidöppna havet ser varje dag annorlunda ut för att inte tala om molnen i horisonten. Visst är livet härligt! Som tyvärr dystras av amerikanska bombattacker, senast idag i Somalia.
Laddar...