DN struntar i sina läsare

Den här tråden diskuterar artikeln DN struntar i sina läsare.
Inlägg #1: Postat: 2007-01-07 16:58:00
Janne B
Förmodligen behöver även tidningsfolk ledigt ibland. Det är kanske rent av är skönt att slippa ett kilo papper fyllt med mest reklam. Jag suktar inte. SR1 är bättre. Även tidningsutbärare måste väl få en öledig dag ibland. De har ett hemskt jobb i ur och skur.I min lägenhet är det varmt o skönt kl0400 på morgnarna...
Inlägg #2: Postat: 2007-01-07 21:42:00
Stig
De anställdas villkor regleras genom avtal på arbetsmarknaden och de kan självfallet behöva ha sin ledighet. Men det är ju en helt annan fråga. Det är tidningsägarens uppgift att se till att läsarna får den produkt de har beställt. Därför min insändare.
Inlägg #3: Postat: 2007-01-07 22:16:00
Lars Nilsson
Det vet väl alla människor att när svenska journalister skall ha ledigt stannar världen. Se hur TV:s nyhetssändningar reduceras under hela sommaren och hur antalet sidor i tidningarna minskar. Skulle samma förhållande råda inom livsmedelsindustrin skulle vi få äta konserver inte bara under stora helger utan under hela sommaren!
Inlägg #4: Postat: 2007-01-07 23:03:00
Sunny
Lars: det är inrte enbart inom Media. Besök en akutmottagning en julhelg eller under juli månad.
Vårt land tycks vara så litet att man kan stänga av en hel del!
Inlägg #5: Postat: 2007-01-08 13:06:00
Unto S
Gustin! Tidningarna får i huvudsak sina inkomster genom annonser. Prenumerationsinkomsterna räcker inte ens till hälften. Storstadstidningarna kommer inte ut 11 dagar om året, däribland Juldagen, Annandag jul, Nyårsdagen och Trettondag. Allt detta kan läsas i prenumerationsvillkoren. Så Gustins gnäll är obefogad. De flesta landsortstidningarna kommer inte ut på söndagarna och många inte ens på lördagar. Det handlar inte bara om de anställdas fritid utan i högsta grad gäller det ekonomin.
Laddar...