Egoismen har segrat - arbetslösa ska få det sämre

Den här tråden diskuterar artikeln Egoismen har segrat - arbetslösa ska få det sämre.
Inlägg #1: Postat: 2007-01-07 15:45:00
Lars Nilsson
Egoismen i samhället står och faller med bidragen alltså. Minskar egoismen om bidragen ökar? Är länder där befolkningen har mindre bidrag än i Sverige därmed också mer egoistiska?
Inlägg #2: Postat: 2007-01-07 16:10:00
Inger-Sofia
Hej Lars..det jag lärt under min tid som sjukskriven är.
"till dom som har,skola varda givet.
Från dom som inte har skola tas"..i
samhällets olika våningssytem,i det samhällshus vi alla bor i,är det indelat så att på bottenvåningen,utan hiss,finns arbetslösa,sjukskrivna,pensionärer,och barn.omyndigförklarade..klappandes på huvudet,att vara snälla och tacksamma, för de nådegåvor, dom tycker att vi skall förstå att vi får.1
Inlägg #3: Postat: 2007-01-07 20:37:00
Inger-Sofia
Joakim..HM..blev visst fel namn, I hastigheten och ivern,såg jag mig inte för...det gör kanske inte så mycket?
Inlägg #4: Postat: 2007-01-09 18:27:00
Unto S
En mycket bra artikel! - Tyvärr är det inte demokratin som formar människorna. Diverse penningstinna lobbygrupper, borgerliga medier, som har näst intill monopol på åsikterna, har fått makten över våra sinnen. Vi t.o.m. vill ha försämringar för de mest utsatta och vill ge mycket mer för dem som redan har. I ett äkta demokratiskt samhälle hade det aldrig hänt. Demokrati är bara ett ord när demokratiska bombplan glider över odemokratiska länder.
Laddar...