|
Inlägg #1: Postat: 2007-01-05 14:36:00
|
|
myrboa |
Oj då..här var det intrssant läsning med mycket tänkvärt.Återkommer.A-L
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-01-05 15:07:00
|
|
mintcar |
Du beskriver något väldigt viktigt som ej får glömmas bort: Hur kärleken mellan man och kvinna är källan till liv. Ingen människa vinner på att män och kvinnor gör varandra till fiender. En sak bara; jag vet inte om det är en kvinnlig sida att stanna upp och lyssna. Kvinnor har visat sig fungera väldigt väl i rollen som högpresterande karriärsmänniskor. Och män har å sin sida allt oftare funnit sig väl i en mer avslappnad roll.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-01-05 21:42:00
|
|
Eleni Schmidt |
Trevlig text! Kul att äntligen läsa någon kille här på Sourze som faktiskt gillar kvinnor.:
Men du, ni män är minst lika vackra som vi kvinnor....En del av er är vackrare!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-01-05 21:46:00
|
|
Janne B |
Kan det vara Mickel Gorbatjov som piggnat till och gläder Eleni och andra??
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-01-05 22:55:00
|
|
Mukti |
Till mintcar:
Du har alldeles rätt med att det finns kvinnor som passar utmärkt för ett karriärsliv. Men vad händer med en stor del av dessa kvinnor, de inordnas i ett system som styrs av manliga normer där känslor och självkännedom har väldigt lågt värde, på vissa håll vinner man terräng om man inte har dem alls. De "kvinnliga" yrkena som ex. förskollärare är alltid väldigt lågbetalda dessutom.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-01-05 23:57:00
|
|
Joakim Steneberg |
Fint skrivet, vackert, men det har rätt lite med den politiska verkligheten att göra.
Har du sett någon kvinna i dagens ständiga könskamp skriva något liknande om mannen?
Det kanske är det som är problemet, från allra första början?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-01-06 15:47:00
|
|
myrboa |
Poetiskt skrivet och mycket intressant artikel..Intressant med "Kraften som uppstår i samspelet mellan motsatser..." Det är ju något vi ser mycket av här på Sourze.Det är oerhört intressant..Negpostivt,yang ying osv I mötet mellan ´dessa uppstår en kraft som antingen uttrycks och används krativt eller destruktivt.Blir min tanke när jag läst det du skrivit.Rackarns vad spännande!
|
| |