Vi vet så lite om oss själva

Den här tråden diskuterar artikeln Vi vet så lite om oss själva.
Inlägg #1: Postat: 2006-12-29 01:58:00
Sunny
Tänkvärd Angus! Brukar i bland spela Afselius där han sjunger just detta."Vi vet så lite om oss själva /När vännerna försvinner / o när kärleken tar slut./"
I bland är vi väldigt rädda för att möta oss själva oxå.
Inlägg #2: Postat: 2006-12-29 02:08:00
Janne B
Jaha. Vi är visst tre som inte kan sova denna natt. "Min ande är orolig tills den finner ro i dig". Kanske ett bibelcitat. Jag har läst ditt sista stycke några varv. Min tro ser inte ut på det sättet men det finns ngt riktigt i den känslan, det tänket. En inställning värd att vårda min gode Angus.
Inlägg #3: Postat: 2006-12-29 11:48:00
Sunny
Vänner: När jag satt här i natt slocknade min dator med ett märkligt klick o sedan började det kommal brandrök ur den.Jag hannn dra ut ala sladdar men är nu defenitivt utan dator o det -är helgtider så jag vet inte i
dag när jag får någon.
Så lycka till
i debatten!
Inlägg #4: Postat: 2006-12-29 11:48:00
Annika Lundgren
Angus: Vad kan vara bättre än just det du beskriver, människan och naturen i samspel, men endast såsom öppna kanaler. Tro mig, om man ständigt ser det samspelet, finner man ro också om natten.
Inlägg #5: Postat: 2006-12-29 19:54:00
Inger-Sofia
Vad "vackra tankar" du bjuder på,hittar inte mina ord,så jag säger bara Tack!
Inlägg #6: Postat: 2006-12-30 13:33:00
myrboa
Om vi blev lärda sen barnsben,av föräldrar skolan och samhället i stort att. Det är "farligt,fult syndigt" att se med ögonen..att det bästa för vår egen och andras skull är att låtsas som om vi inga ögon har och absolut inte använda dom.För dåå!!.Var och en kan förstå vilka problem detta skulle medföra.Men då det gäller sexualiteten och andra starka krafter inom oss.är det helt okey och självklart att lära ut."Fult,syndigt"BLUNDA !!Svälj ner!Tig ihjäl! .....
Inlägg #7: Postat: 2006-12-30 13:43:00
myrboa
Se..hör..och känn inte mer än det godkända...Men hur mycket vi än blundar,sväljer ner och tiger ihjäl vår inre verklighet Försvinner den inte .det/den kommer i stället ut som våld,lydighet,skvaller,mobbing osv.Det är starka krafter vi bär på..och vi "får" inte..blir inte lärda att hantera dem ..tvärtom, A-L
Inlägg #8: Postat: 2007-01-01 23:11:00
Bongo Bongo
Om du verkligen tror på stenens "magiska" verkan så behöver du något starkare en terapi. Sorgligt att att det i dages Sverige grasserar en sjuka som heter ovetenskapligt trams.
Laddar...