Friskytten |
På Skeppbron i Gamla Stan hänger det ovanför körbanan, efter slottet om man kommer från centrum, en skylt: GOD HELG. Unket. För övrigt är de ju förstås allmänt småroliga på DO. Notera t.ex. vilka språk de talar enligt deras hemsida: "Amarinja, arabiska, bulgariska, engelska, finska, franska, isländska, italienska, nederländska, persiska, ryska, serbokroatiska, spanska, svenska, teckenspråk, tigrinja och tyska." Norska och danska behärskar man alltså inte...
|
stålis |
Fakta är kung, som Göran Hägg predikar, och visst är det så. Tyvärr slank ett ev. sakfel från utkastet med i den färdiga texten. DO har mig veterligen inte ännu bannlyst "God Jul", och rekommenderat "God Helg", men, som sagt, mig veterligen! Skulle inte alls förvåna mig om så ändå skett.
|
stålis |
Om man ser religion och oskrivna lagar och skrivna dito som sammanflätade, så inser man att väst hamnar i ett underläge gentemot t ex islam, om man i en slags anda av religionsfrihet jämställer alla religioner och försök utrota kristna inslag i det offentliga. I muslimska länder tillåts inte ens kristna att missionera.
|