Inlägg #1: Postat: 2006-12-22 10:23:00
|
Joakim Steneberg |
No comments? En fråga då? Vet alla vem Karin Söder var? Jo, hon var vår första kvinnliga partiledare, för Centerpartiet. En ganska färglös men vänlig kvinna. Vad jag vet så kallade hon sig inte feminist. Och ingen annan partiledare heller då för sådär 20 år sedan.
Det var vår andra kvinnliga partiledare, Schyman som började med detta.
Snart skulle alla andra vara det också, och i det stadiet befinner vi oss än så länge. Dvs den svenska riksdagens ATTITYD är på den nivån. Varför?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-12-22 14:56:00
|
Thomas L. Aabo |
Dessutom är det mycket farligar för män att skotta snö, stor risk för hjärtinfarkt.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-12-22 15:15:00
|
Sunny |
Thomas. Det var förr! Nu är hjärtinfarkt den vanligaste dödsorsaken även för kvinnor o deras symptom kan vara lömskare eftersom de är delvis annolunda o att kvinnor är vana att ignorrera signaler från kroppen.Den egna. Däremot är vi duktiga på¨att jaga iväg våra män till doktorn!!!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-12-22 16:51:00
|
stålis |
Hinner inte djupanalysera, vill bara
"flagga" för att jag börjat läsa. Verkar bra. Likheter i skrivstil med mig själv, därför!;- Återkommer i morgon el. övermorgon.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-12-22 19:42:00
|
Franklin |
Träffsäker text med härlig humor i botten. Jag har själv funderat i dina banor många gånger när det malts om hur eländigt livet är för våra svenska kvinnor när de inte får bli chefer. Hur ofta ser man kvinnliga gruvarbetare, skogshuggare, telereparatörer, osv. Och hur ofta hör man feministmaffian tjata om inkvoteringar i dessa yrken. Just det - aldrig! Snacka om att plocka russinen ur kakan.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-12-22 19:53:00
|
Lars Nilsson |
"Kvinnor å ena sidan ska ha rätt att bestämma över sina kroppar, medan det å andra sidan inte är moraliskt godtagbart att de tar betalt för sexuella tjänster. Kvinnor som säger att de säljer sex frivilligt räknas som mindre begåvade. Retoriken från vänsterpolitiker som Inger Segelström och Gudrun Schyman går ut på att sexsäljarna själva inte är medvetna om sin offerroll och de ständiga övergrepp som de utsätts för".
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-12-23 11:04:00
|
Joakim Steneberg |
Till alla er som läst och visat uppskattning för mina artiklar vill jag härmed framföra min önskan om en Riktigt God Jul!
Till er som läst men inte visat uppskattning för mina artiklar en God Jul.
Och till er som helt struntat i mina artiklar en Jul.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-12-23 12:00:00
|
Inger-Sofia |
God Jul joakim..och gott nytt engagemangsskrivarår...du glömde en grupp,dom som läser, uppskattar men inte kan komentera,debattera.än.så jag får väl ta åt mig god jul kanske..;
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-12-23 18:23:00
|
Alida Bok |
Det var den mest insnöade debattartikel jag läst på länge. du är inte ett dugg medveten om könsförtryckets djup och intensitet. Du är helt och hållet en produkt av könsdiskrimineringen och ser inte skogen för alla träd. Men det är inte ditt fell utan vår förljugna feministiska rörelse som förtiger det som skulle kunna göra dig medveten.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-12-23 18:25:00
|
Alida Bok |
forts.
Gå till Länk: alidabok.net. Läs boken Vägen ut eller Det grymma manssamhället, den enda bok som verkligen frigör människorna både kvinnor och män från de falska rollerna. Sen kan du komma tillbaka och raljera över feminismen.Dessvärre verkar det som om könsdiskriminering förekommer även på Sourze.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-12-23 18:28:00
|
Alida Bok |
Åtminstone censureras mina artiklar på Sourze. Men de går att läsa på annat håll. Läs min blogg Länk: mariannas.blogg.se så kan du läsa artikeln som Sourze nobbade.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-12-23 20:44:00
|
Lars Nilsson |
När kommer kravet från JÄMO om att avskaffa Tomten till förmån för Tomtemor?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-12-27 12:37:00
|
stålis |
Tja, jag lät min fru skotta uppfarten förra vintern och hon fick gliringar av grannen om att jag inte gjorde nåt. Så efteråt blev det demonstrativt en jävla fart på herr S. så fort snön föll.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2006-12-27 12:40:00
|
stålis |
Rätten att bestämma över sin kropp som argument för "fri" abort haltar när den inte kombineras med krav om att avkriminalisera cannabisrökning för kvinnor. Och i jämställdhetens namn även för män.
|
|