Inlägg #1: Postat: 2001-08-27 09:31:00
|
suz |
du har glömt att ange ditt kontonummer,,och jag gör samma tjänst för bara 500,så sätt in dom på mitt konto istället,svar på din fråga,,hmm,,det kan jag ju inte ge här för då spricker ju affärs ideen :
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-08-27 09:41:00
|
anna |
klart att kvinnor och män kan vara bästa vänner trots att båda har varsin respektive. förhoppningsvis har man en sån tillit till sin partner att denne förstår att vänskapen mellan vännen av motsatt kön inte skiljer sig från vänskapen med vännen av samma kön.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-08-27 09:57:00
|
Kajsa Kallio |
Marcus Priftis: Jag vill gärna ha lite cred för att jag inte satte en sexrubrik på denna text, något som jag faktiskt skulle kommit undan med eftersom min teori går ut på just det. ;
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-08-27 10:48:00
|
Chrille |
Du har skrämmande rätt. En så nära relation mellan singelman/singelkvinna är en omöjlig balansgång.
Kul att det finns tjejer som inser det med....
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-08-27 10:51:00
|
suz |
jag har en killkompis,vi vet det mesta om varandra,,,men jag är INTE attraherad av honom,,därför kan det aldrig bli något, och det att jag inte vill till 100 gör att han nog aldrig kan bli min BÄSTA vän,men en tjej kanske skulle kunna bli det då jag inte är bs,,
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-08-27 11:14:00
|
Per Poulsen |
Efter att ha sett "När Harry mötte Sally" 32 gånger är jag fortfarande lika osäker om huruvida en man och en kvinna "bara" kan vara kompisar. Själv har jag en kvinnlig vän som jag fungerar jättebra tillsammans med utan att vi förvillar oss i erotikens lockelser, men det är klart..., en gång i tiden var vi ett par! Jag vet inte om det här var svar på din fråga, men om jag ska ge mig på ett seriöst svar så tror jag, eventuellt, det beror på, kanske, förmodligen, att man och kvinna kan vara vänner.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-08-27 11:17:00
|
ingemar |
för mig är detta en fråga som engagerar - men lusten att svara någorlunda seriöst försvann totalt efter din helt onödiga slutkläm om pg ...
|
|
Inlägg #8: Postat: 2001-08-27 13:38:00
|
Kallis |
Kan man vara vän med en amerikan?..var en fraga jag fick efter en vistelse i USA. Man inser här att "amerikan" eller "av motsatt kön" kan bytas ut mot neger, finne, hindu, svägerska eller nagot annat och fragan far en schysst absurd tweak. För mig är det självklart att "vän" inte är attributsbundet hur präktigt det än later. Och om det är nagon som haller pa att kära ner sig i sin bästa vän av motsatt kön är det bara att sätta sig ner och vänta tills attraktionen gar över. För det gör det.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2001-08-27 15:19:00
|
Fredrik Vargas Friberg |
Jahooo...var det så-
Säg så här...jag skall nog skriva en liten text, från en bok, vid ett senare tillfälle. Men du gick aldrig in på ämnet speciellt mycket angående om män& kvinnor kan vara vänner....Min åsikt är att de kan vara vänner, då jag har vänner inom de alla områden som finns, tror jag.
Fredrik
|
|
Inlägg #10: Postat: 2001-08-27 15:45:00
|
Anna |
Nope, funkar bara om man har "sexbiten" avklarad. Har trott att jag haft manliga vänner men det har allt för ofta visat sig att de egentligen ville betydligt mer. Något som brukar komma fram långt senare i berusat tillstånd.
Finns säkert dom som lyckas eller tror det iaf men inte är det många.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2001-08-28 08:24:00
|
Digeos |
Det har slutat med sex oxh mina tjejkompisar.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2001-08-28 08:25:00
|
Digeos |
Det har slutat med sex med mina tjejkompisar.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2001-08-28 10:12:00
|
harry |
se filmen när harry mötte sally för att få svaret. eller kanske ben & gunnar som är en parodi på den.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2001-08-28 10:34:00
|
Nina Grabavac Fotogr/Bildkonstnär i Malmö |
Män och Kvinnor kan bli riktiga vänner "Dom kan bli som bror och Syster " Då är man en riktig vän,Men,leder det till sex osv osv,så är det ingen riktig vän!! Sådana här vänskap att vara vän med en kille om man är tjej är svårt att hitta" osv
|
|
Inlägg #15: Postat: 2001-08-28 16:30:00
|
Roger Borgström |
Visst går det.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2001-08-29 13:30:00
|
Olle |
Min BÄSTA vän är en kvinna som jag känt i över 20 år. Vi talar med varandra om allt. Tyvärr är det är nog så att vi killar gärna tolkar en kvinnas vänskap som något annat än vad det i verkligheten är. Jag har gjort det misstaget men efter att vi talat ut om det är jag och kvinnan i fråga fortfarande bästa väner.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2001-08-30 22:06:00
|
T |
Sob sob -ffrrrttppprffft snytning Jag vill också ha en bästa kompis!! Hehe.. Allvarligt, när skall du visa dina positiva sidor..
T
|
|
Inlägg #18: Postat: 2001-08-31 03:48:00
|
John Jensen |
Klart att män och kvinnor inte kan vara vänner. Att vi båda finns på jorden samtidigt är att föra evolutionen vidare. Om vi var kompisar, hur skulle det då gå?
|
|
Inlägg #19: Postat: 2001-08-31 09:23:00
|
... |
Varför inte istället fråga sig om människor med attraktion till varandra kan vara vänner? Att dela upp det i manliga och kvinnliga egenskaper, hetero och gay osv gör det ju så separerat, som om vi inte alla är människor? Vänskap funkar väl lika vad man än föredrar i sängen? *förundrad*
|
|