|
Inlägg #21: Postat: 2006-12-12 10:25:00
|
|
Karin Holmberg |
Calle Z 15/
Jag är verkligen inte så insatt, som ni verkar vara.
Det är därför jag tycker det är så intressant att läsa förslag.
Och då man resonerar på det HÄR sättet så blir artikeln verkligen fruktsam tycker jag, fast den blivit så utskälld i andra kommentarer!
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2006-12-12 10:29:00
|
|
Karin Holmberg |
Men det här med att AIDS spritt sig, har väl även jag fått höra beror på deras religioner och vidskepelse och tabun.
Sen funderar jag lite på om ni tror att man diskuterar problematiken med klaner och stammar för lite.
Eller det kanske inte skapar de grundläggande problemen??
Ja, ni kanske tycker olika där?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2006-12-12 10:31:00
|
|
Karin Holmberg |
Då det gäller torkan och befolkningsökningen så tror jag nog också som ni att det väl ligger i botten för alla problem?
Men detta diskuteras det ju mycket om.
Att få dit vatten är väl det SIDA hårdast kämpar med?
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2006-12-12 10:33:00
|
|
Karin Holmberg |
Men religionen ställer ju till det i Mellanöstern och i Afrika.
Fast på lite olika sätt?
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2006-12-12 10:37:00
|
|
peter_ |
Människor som levt under hårda omständigheter har varit tvungna att lära sig självdisciplin. Det har varit den hårda skolan där den som inte skött sådden och skörden svultit ihjäl nästa vinter. Genom generationer så har detta genomsyrat kulturen, moralen, uppfostran, ja allt. När dessa omständigheter försvinner så tar det nog åtskilliga generationer innan denna arbetsmoral försvunnit. Dock, är processen igång. Det lär finnas fler än denne artikelförfattare som hellre lever på bidrag än arbetar.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2006-12-12 10:38:00
|
|
Karin Holmberg |
Om vi ställer frågan såhär Anton.
Vilka bidrar med mest, Afrika eller Mellanöstern?
Då skulle jag nästan spontant vilja svara Afrika.
Värdelöst.Vad lägger du i begreppet värdelöst? egentlige
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2006-12-12 10:39:00
|
|
peter_ |
25 forts. Totalt värdelös inställning för mänsklighetens fortlevnad.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2006-12-12 10:46:00
|
|
peter_ |
När jag tittar på artikelförfattarens samlade verk framträder bilden av en ung, bortskämd odåga som inte vill arbeta, experimenterar med droger och porrsurfar med ett begynnande intresse för minderåriga på dagarna.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2006-12-12 10:47:00
|
|
peter_ |
Som får en kick av att ifrågasätta och trotsa vuxenvärldens etiska hörnpelare och vägrar acceptera något ansvar. Men gärna vill ha det solidariska samhällets omsorger för egen del. Jag utgår från att denna bild inte beskriver artikelförfattaren, men denne anstränger sig rätt hårt för att få mig att tro det.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2006-12-12 14:44:00
|
|
antonw |
26: Vilka som bidrar mest idag vet jag inte, och det ser jag inte som viktigt. Mellanöstern har genom historien bidragit med en väldig massa som vi har haft nytta av, dom har tidvis gått i bräschen för ny forskning osv.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2006-12-12 14:46:00
|
|
antonw |
28: När jag tittar på dina kommentarer ser jag en pajas. Inget annat än en pajas. En pajas som gör sitt allra bästa för att att gå i klinsch med alla och envar som inte delar hans åsikter till punkt och pricka. En pajas som inte vill ha diskussion, som bara vill skrika fram vad denne tycker. En pajas som inte skriver egna artiklar utan lever på sourzes kommentarforum, som alltså är för dålig för att producera något själv.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2006-12-12 14:47:00
|
|
antonw |
Personangreppen på mig som en person tänker jag inte ens bemöta, men jag tänker defintivt spara dom för framtiden.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2006-12-12 14:58:00
|
|
peter_ |
32. Nu förhastade du dig. Jag skriver att jag inte tror på att den bilden beskriver dig. Vad väntar du dig att en samling texter som argumenterar mot demokrati, för att leva på socialbidrag, mot att arbeta, för barnporr, klassar en hel världsdel som värdelös osv ska ge för intryck.
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2006-12-12 14:58:00
|
|
peter_ |
Jag är snäll och poängterar att jag inte tror att det är hela sanningen om dig, trots att mycket av det du skriver är anstötligt. Det kan väl inte vara en överraskning för dig? Nog är det lite larvigt gnäll från din sida då du får mothugg. Vi kanske ska samla ihop respektives personangrepp på den andre så får vi se vem som leder.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2006-12-12 15:13:00
|
|
antonw |
Jag förväntar mig att du, liksom alla andra, ska se texterna för vad dom är, inlägg i olika ämnen som jag har åsikter i. Ingenting annat. Larvigt gnäll från min sida? Inte alls. Försöker jag nyansera bilden om pedofili blir jag själv kallad pedofil, diskuterar jag droger blir jag kallad pundare, skriver jag om Afrika inte afrikaner blir jag helt plötsligt rasist.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2006-12-12 15:14:00
|
|
antonw |
Och skulle vi samla personangrepp så skulle faktiskt din sida, den som då är mot mig, vinna med hästlängder. Det ser jag dock som något inte särskilt stort problem. Jag är medveten om att jag har tagit upp och kommer att fortsätta, du behöver inte bli besviken är kontroversiella och kanske river upp folks känslor. Jag är beredd att ta kritik, absolut, men när kritiken är riktad mot mig som person och inte vad jag skriver blir det så väldigt oseriöst.
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2006-12-12 15:15:00
|
|
peter_ |
Ja, kanske du är grovt missförstådd, men nog har du isåfall bidragit till det själv.
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2006-12-12 15:16:00
|
|
peter_ |
36. Jag menade från mig personligen.
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2006-12-12 15:21:00
|
|
antonw |
Jag vill inte ta på mig någon martyrroll, det enda jag skulle vilja är att vi diskuterade mina och dom andra texterna som finns på sourze artiklars innehåll istället för författaren. Personangrepp dig och mig emellan tror jag också att du vinner, jag är rätt säker, men om du vill så kan du göra statistik på det. Då har du ju "jobbat hårt", och det är väl sådant du gillar?
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2006-12-12 15:22:00
|
|
peter_ |
35. Man brukar säga att intresset inte ljuger. Varför predikar du för att det ska vara lättare att syssla med droger och barnporr? Varför skriver du en artikel och kritiserar att folk håller förintelsen i medvetande och som exempel på de största brotten mot mänskligheten? Du vill leva på bidrag. Det gör oss som ska betala förbannade.
|
| |