|
Inlägg #41: Postat: 2006-12-12 15:22:00
|
|
peter_ |
Du är antidemokrat. Det kan du vara, men försöker du du skada vår demokrati så är jag dn förste som ska ta upp kampen mot dig. Jadu, du har enträget utmanat människors rättskänsla. Det ger inga popularitetspoäng precis.
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2006-12-12 15:24:00
|
|
peter_ |
Jag gillar personer som vill göra rätt för sig. Vi diskuterar dina texter för fullt, men kanske inte de aspekter du är intresserad av.
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2006-12-12 15:26:00
|
|
peter_ |
För att eliminera missförstånd i framtiden, finns det någon viss politisk inriktning du anser dig tillhöra?
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2006-12-12 15:26:00
|
|
antonw |
Ja, eller så är det inte så enkelt att alla som diskuterar något faktiskt inte har något egenintresse i det dom diskuterar. Kanske diskuterar jag droger, pedofili och förintelsen för att det är ämnen jag tycker blir diskuterade för lite, och från fel infallsvinklar. Och återigen har jag större delen av mitt vuxna liv INTE levt på bidrag. Däremot VILL jag inte arbeta, det är en stor skillnad.
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2006-12-12 15:28:00
|
|
antonw |
Popularitetspoäng vet jag inte, men en del av mina texter har blivit publicerade på andra ställen än här, så någonstans har jag ändå lyckats... Om du är är pro-demokrat tycker jag att du ska publicera en artikel som tar upp demokratins alla fördelar, då har ju du åstadkommit något. Om den är bra dvs.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2006-12-12 15:29:00
|
|
antonw |
Nej, jag vill en gång till stå utanför ideologiblocken.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2006-12-12 15:30:00
|
|
peter_ |
44. Ja, leva på bidrag är inte fel i sig. Vi kan alla hamna i den situationen att vi behöver använda oss av det skyddsnät vi varit med att upprätthålla. Att eftersträva att leva på bidrag är åt h-e. Men dete gäller alltså inte dig. Bra! Har du tänkt på att det kanske är den afrikanska livsstilen som passar dig bäst? Leva i en varm miljö som dignar av mat, där man inte behöver arbeta så mycket för att leva gott.
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2006-12-12 15:32:00
|
|
antonw |
Tanken har faktiskt slagit mig, men jag är för universitetsskadad för att kunna tänka mig ett drägligt liv utan ett bibliotek och möjlighet för mig, om andan faller på, läsa någon kurs. Men i övrigt vore det ok, antar jag.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2006-12-12 15:35:00
|
|
peter_ |
Jag är demokrat, visst, och till skillnad mot vad den bekväme kanske tror så är det inte en gång och för alla vunnet. Varje generation måste ta kampen mot likgiltighet, intolerans, maktlystnad, girighet, osv och exvis försvara det demokratiska system. Nu är nästan alla läsare här demokrater, men nog vore det en intressant artikel.
|
| |