Män slår kvinnor!

Den här tråden diskuterar artikeln Män slår kvinnor!.
Inlägg #1: Postat: 2001-08-24 13:27:00
Giuseppe Tonetto
Hänga ut i media? Vad menar du då? När de är dömda eller rent av redan när de är anklagade? Ja...då får vi ju en riktigt trevlig rätts-stat där man kan ödelägga oskyldiga människors liv. De som utför detta lär knappast heller skrämmas av att få sin bild publicerad någonstans. I så fall bara ett marginellt tal. Men visst är våld ett stort problem i Sverige, och där ingår ju även kvinnovåldet.
Inlägg #2: Postat: 2001-08-24 14:02:00
Per Poulsen
Jag träffar - genom mitt arbete - flera av de kvinnor du beskriver och jag blir lika frustrerad som du över att hjälpen inte sätts in i tid. Ibland beror det på att kvinnorna inte vågar anmäla, oftast beror det på ett lamt agerande från myndigheterna. "Gömda" har jag läst och den fick mig att både gråta och kasta in boken i väggen vid ett flertal tillfällen...
Inlägg #3: Postat: 2001-08-24 19:12:00
Juanita Zanetti
Visst är det hemskt, men vad ska man göra? Vår granne blev misshandlad så jävligt av sin man så att det lär som han slog henne i vårat kök, men vi vågade inte göra något, nu är de skilda. Det här var en fin familj på Östermalm, en fin del av Stockholm där rika människor bor, om ni inte är från Stockholm.
Laddar...