Vill du ha en plusmeny?

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2006-12-15 18:47:00
vox dei
Hade inte människor sökt bättre lösningar hade vi inte haft den här diskussionen idag. I alla fall intte i det här mediet.
Inlägg #42: Postat: 2006-12-16 14:12:00
Eleni Schmidt
elvy, Jag är inte försäljare längre, men jag har sålt försäkringar, böcker, tidningar samt underkläder. Vox Dei, jag är intresserad av alternativa lösningar, jag vill alltid lära mig nya saker. Men just nu tror jag och kommer säkert att tro det för ett bra tag framåt att kapitalismen är det bästa samhällsystemet, även om det knappast är perfekt. Kapitalismen kan t ex hjälpa människor ur fattigdom, fråga bara Muhammad Yukus .
Inlägg #43: Postat: 2006-12-16 15:51:00
Uno Hansson
Eleni, det är för mig helt obegripligt att du tror att jag såsom frihetsliberal vill ha några som helst restriktioner kapitalismen! Men de kapitalister som lånar ut pengar till dem som tillverkar saker på spekulation, som de sedan försöker prågla ut genom försäljning, bör rimligen acceptera konkurrens från medlemsbaserade användarorgan som via Internet gör teknikupphandlingar med avropsavtal direkt ifrån "underlevereantörerna".../
Inlägg #44: Postat: 2006-12-16 15:53:00
Uno Hansson
/... Och där dessa "underleverantörer" med obemmannad spårtrafik levererar dirkt till beställarnas kvartersnära hämtställen. Jag vill inte på något sätt hindra några spekulerande kapitalister, men dem bör väl i så fall konkurrera på lika villkor.
Inlägg #45: Postat: 2006-12-16 16:04:00
Uno Hansson
Fördelen med en helt fri och öppen marknadsstruktur är att det kan finns en myllrande mångfald av ölika lösningar. Men de måste då vara beredda på att helt och fullt konkurrera med varandra på en öppen och transparent marknad.
Inlägg #46: Postat: 2006-12-16 16:10:00
Uno Hansson
34/ Det som jag vill ha är en myllrande mångfald som konkurrerar helt fritt och helt öppet. Varför skulle det inte finnas en plats för dig i ett samhälle där det finns medlemsorgan gör allt för att kostnaderna för de fysiska basbehoven skall vara så låga som möjligt.
Inlägg #47: Postat: 2006-12-16 16:18:00
Uno Hansson
27/Brittany, "Shopping är inte längre ett nödvändigt ont, utan snarare en hobby, en livsstil och något många människor vill unna sig." Shopping som en del av myllrande mångfald inom den framtida upplevelseindustrin är väl alldeles utmärkt. Men då bör man även vara beredd att på något sätt betala vid köp och få tillbaka när och om man sorterar i rätt fack eller tunna vid återlämning för återvinning.../
Inlägg #48: Postat: 2006-12-16 16:26:00
Uno Hansson
.../ När det gäller sådant som behövs för den basala försörjningen så bör det som alternativ till shopping av mat och annat, finnas samma saker på begränsat bemannade hämtställen och som kostar tiondelen till hundradelen av priset trots att de konkurrerar på samma villkor.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...