Vill du ha en plusmeny?

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2006-12-10 14:56:00
Uno Hansson
Sluta upp med det där jävla tramset om att aggressiv och onödig krims-krams-försäljning genererar arbete. Så kan vi ju inte ha det i längre, varken för oss själva eller för miljön. När var och en av oss omger sig med mer än 20 000 föremål som vi känner till och behärskar, så är det hög tid att vi snarast börjar bygga upp alternativa sociotekniska system.../
Inlägg #2: Postat: 2006-12-10 20:06:00
MdaG
Håller med, Eleni snackar goja. Författaren till artikeln kanske ÄR bättre...?
Inlägg #3: Postat: 2006-12-10 21:17:00
Bittany
Till Eleni: Jag talar av egen erfarenhet. Jag har nämligen själv varit en försäljare av samma karaktär som jag skrivit i min artikel, en roll jag aldrig trivdes i men tvingades upprätthålla pga försörjningsskäl. Och förresten, vad är det för fel på att själv bestämma vad man vill köpa och själv be om hjälp när man anser att det behövs? Jag har inte sagt att försäljarna ska avskedas, däremot ser jag gärna att de mer fungerar som kassörskor än försäljare.
Inlägg #4: Postat: 2006-12-10 21:38:00
Eleni Schmidt
Svar 1 ok, jag föreslår att du Uno genast hittar jobb till miljontals människor på ditt eget lilla vis, alternativt försörje oss. Bygg på med ditt alternativa soicotekningska system.
Svar 3Tråkigt att du sätter så lite värde på ditt före detta arbete. men om du som kund inte vill ha hjälp kan du väl helt enkelt le och säga "Tack jag vill inte ha hjälp"??Det är väl inte direkt vanligt att säljare brukar förfölja e
Inlägg #5: Postat: 2006-12-10 21:48:00
Anna Drangel
Eleni, alla som inte håller med dig måste inte per definition vara otrevliga människor! Den inställningen du har anser jag om något vara något okänslig.
Inlägg #6: Postat: 2006-12-10 21:51:00
Eleni Schmidt
Tack för den insikten Anna. Helt ok Anna, jag tror inte jag gillar din inställning heller, har inte du skrivit något om städerskor, att det är fel att städa hos andra?
Inlägg #7: Postat: 2006-12-10 22:04:00
Anna Drangel
Jag har sagt att jag tycker städerskor ska ha en dräglig lön och att det inte ska bli något sorts ställe man slänger iväg arbetslösa att jobba för usla minilöner.
Inlägg #8: Postat: 2006-12-10 22:04:00
Anna Drangel
Jag har sagt att jag tycker städerskor ska ha en dräglig lön och att det inte ska bli något sorts ställe man slänger iväg arbetslösa att jobba för usla minilöner.
Inlägg #9: Postat: 2006-12-10 22:24:00
Eleni Schmidt
Jepp nu kommer jag ihåg. Den svenska modellen ska bevaras? Viktigast är inte att man har ett arbete utan att det ska vara så rättvisa löner som möjligt. Nej, vi har nog extremt olika inställningar.
Inlägg #10: Postat: 2006-12-11 00:09:00
Uno Hansson
svar4/ Jag har naturligtvis massor med förslag på hur människor på enklare skall få access till allt som dem behöver för sin försörjning. Men dem skall inte ha någon rätt till någon arbetsgivare, som många tycks mena. Människor bör sluta upp med sin ovilja och ointresse att organisera sig som konsumenter.../
Inlägg #11: Postat: 2006-12-11 00:10:00
Uno Hansson
/... Miljontals organiserade konsumenter som betalar 100 kr/mån i medlemsavgift, bör genom ömsesidig samverkan kunna medverka till att levnadskostnaderna blir allt lägre och lägre, för att så småningom blir försumbara. Kunde arbetarna för 100 år sedan organiseras, så bör konsumenterna kunna göra det nu.
Inlägg #12: Postat: 2006-12-11 00:13:00
Uno Hansson
Med försumbara levnadskostnader så bör det finnas andrum för att inte behöva ta jobb som inte engagerar, och där man från början anar att man inte utvecklar som kreativitet och integritet.
Inlägg #13: Postat: 2006-12-11 00:15:00
Eleni Schmidt
Visst visst. Kan jag skicka mina räkningar till dig?
Inlägg #14: Postat: 2006-12-11 00:40:00
Uno Hansson
svar4/ De flesta människors genuna behov av arbetsgivare tror jag är en myt. Citat: Länk: detnaturligasteget.se
”… Den chilenske nationalekonomen Manfred Max-Neef har identifierat nio mänskliga behov som varit desamma i alla kulturer och i alla tider.
Fysiska behov, Trygghet/beskydd, Engagemang, Avkoppling, Tillgivenhet, Förståelse, Kreativitet, Identitet/mening, Frihet…”
Inlägg #15: Postat: 2006-12-11 03:41:00
Inger-Sofia
Heja uno Bra talat
framåtskridande med konstruktiva tankar, ideer och vår erfarenhetskunskapsbank, till vår finansiär, för att skapa förändringar.kram
Inlägg #16: Postat: 2006-12-12 20:19:00
Uno Hansson
svar13/Elini, varför låter du som att du har någon som helst självklar rättighet att begära att jag skall betala dina räkningar. Jag uttrycker ju bara mina åsikter om hur jag tycker att samhället bör förändras på sikt, för att komma ur den återvändsgränd som vi är på väg in i! Tål du inte att någon säger vad jag egenbtligen alltid tyckt "vaffö gö dom på detta viset?" Varför inte göra så här istället! Kan du ordna så att det är fler som lyssnar och motivarar varför inte...
Inlägg #17: Postat: 2006-12-12 20:24:00
Eleni Schmidt
Uno varför låter du som att du har någon som helst rättighet att döma marknadsekonomin och istället komma med någon slags vänsterteorier, som knappast är något hållbart alternativ? Du har inte kommit med något som helst alternativ, bara massa flumteorier om hur det "borde" vara. Jag måste arbeta och försörja mig och kan göra så tack vare marknadsekonomin, både i mitt förra jobb och det nuvarande. För mig är dina teorier helt värdelösa.
Inlägg #18: Postat: 2006-12-12 20:39:00
Uno Hansson
Det som jag försöker uttrycka är min övertygelse att kan inte få ALLA de uppräknade behoven tillgodosedda genom ökade inkomster. Vi bör istället gemensamt försöka avtala med leverantörer som vill samarbeta för att med ökad teknisk effektivitet försöka få ner de nödvändiga utgifterna till försumbara nivåer för de allra flesta. Att försöka tillgodose allas behov genom ökade inkomster är som att försöka springa förbi sin egen skugga med middagssolen rakt i nacken.
Inlägg #19: Postat: 2006-12-12 20:42:00
Uno Hansson
rättelse; ... att alla kan inte få alla sina behov tillgodosedda genom ökade inkomster...
Inlägg #20: Postat: 2006-12-12 20:53:00
Uno Hansson
svar 17/ oj oj oj vad är det som är vänster i det som jag skriver?!? Du får gärna bit för bit peka på varför du tror att jag förordar något annat än marknadsekonomin! Vad är det för fel med att försöka förmå konsumenter och brukare att gemensamt göra strategiska teknikupphandlingar och avropsavtal med samarbetsvilliga leverantörer. Obegripligt att man kan bli så missförstådd!
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...