Inlägg #1: Postat: 2006-12-14 14:38:00
|
Daniel Wijk |
Man undrar vad personer som skriver om prostituionens negativa sidor vill. Är det att hjälpa de prostituerade eller att se till att bdom blir mer marginaliserade? Att få yrkesgruppen att försvinna är troligtvis helt omöjligt. Är det inte bättre att se till att arbetssituationen förändras till något radikalt bättre isåfall? Fast det sticker väl i ögat på vissa människor att sex kan anses vara en säljbar tjänst.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-12-14 14:49:00
|
Joakim Steneberg |
"Han?" Gärningsmannen? Visst är det troligt att det är en han. Och att horan är en hon. Varför är det så?
F.ö. så behöver knappast någon västeuropeisk kvinna prostituera sig om hon inte vill.
Jag vet att det kan finna speciella omständigheter och undantag.
Varför envisas de?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-12-15 13:04:00
|
Daniel Wijk |
Polisen i StorBritannien betalar nu de prostituerade för att dom ska hålla sig inomhus så att ett offer nummer 6 inte ska inträffa. Hade vårt myndigheter vågat göra samma sak eller hade det blivit för mycket för vårat lands moralister som innerst inne verkar tänka "död åt hororna"?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-12-15 13:26:00
|
Karin Holmberg |
Alltså 40 av kvinnormammor kan tänka sig att prostituera sig, då jag formulerat frågan så här på ett familjeforum:
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-12-15 22:23:00
|
Isabella SQK |
Sexköpslagen ökar riskerna och det glömmer Wehlin att ta upp i sin artikel. Eftersom hon i sin artikel nämner min berättelse ”En hemskt och sann medial historia” från min blogg så är det märkligt att hon bara tar upp vissa saker i den historien. Det är sant att jag har haft mardrömmar och mått psykiskt dåligt av den erfarenheten samt att det är en hög risk med att sälja sex. Men om sexköpslagen inte hade funnits så hade jag gjort en annan bedömning av den här kunden och aldrig träffat honom.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-12-19 11:36:00
|
Chris.X |
...men å andra sidan har feministerna myntat myten om den olyckliga horan. Att alla kvinnliga sexarbetare ALLTID är olyckliga självmordsbenägna nergångna heroinberoende deprimerade människor som saknar livslust.
|
|