Kreativitetsfascister

Den här tråden diskuterar artikeln Kreativitetsfascister.
Inlägg #1: Postat: 2006-12-06 10:50:00
steno
Härlig text och dråpliga kommentarer. Jag trodde journalistutbildning var något mera handfast än kreativitetsskrivande i Julia Camerons anda Lusten att skrivaReportage är ju något helt annat än prosa, journalister brukar inte vara några bra författare. Jag har varit på många skrivarkurser, älskar det, man lever i en kretiv bubbla under och efter kursen. Forts
Inlägg #2: Postat: 2006-12-06 15:17:00
Uno Hansson
Jag har aldrig varit på skrivarkurs, och gillar egentligen inte att skriva. Problemet är nog att jag är alldeles för kreativ när det gäller hur mycket stoff som man har i huvudet om ett visst ämne. Det svåra är att uttrycka det som man vill ha sagt i korta meningar och med enkelt begripliga ord.../
Inlägg #3: Postat: 2006-12-10 21:41:00
steno
Om du vill läsa noveller gå in på www.noveller .nu. Vill du skriva och garanterat få kvalificerad kritik på dina noveller kan du söka medlemskap i skrivarnätverket NAFS. på samma adressDå måste du också kommentera andras noveller
Inlägg #4: Postat: 2007-01-18 18:48:00
Nicki
Jag känner igen mycket från högskolekurser i svenska och skrivande. Det blir lite väl hurtigt ibland. Men man snappar upp bra saker ibland, om man har en bra lärare i alla fall. Vilket jag inte alltid hade...
Laddar...