|
Inlägg #1: Postat: 2006-12-06 10:50:00
|
|
steno |
Härlig text och dråpliga kommentarer. Jag trodde journalistutbildning var något mera handfast än kreativitetsskrivande i Julia Camerons anda Lusten att skrivaReportage är ju något helt annat än prosa, journalister brukar inte vara några bra författare. Jag har varit på många skrivarkurser, älskar det, man lever i en kretiv bubbla under och efter kursen. Forts
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-12-06 15:17:00
|
|
Uno Hansson |
Jag har aldrig varit på skrivarkurs, och gillar egentligen inte att skriva. Problemet är nog att jag är alldeles för kreativ när det gäller hur mycket stoff som man har i huvudet om ett visst ämne. Det svåra är att uttrycka det som man vill ha sagt i korta meningar och med enkelt begripliga ord.../
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-12-10 21:41:00
|
|
steno |
Om du vill läsa noveller gå in på www.noveller .nu. Vill du skriva och garanterat få kvalificerad kritik på dina noveller kan du söka medlemskap i skrivarnätverket NAFS. på samma adressDå måste du också kommentera andras noveller
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-01-18 18:48:00
|
|
Nicki |
Jag känner igen mycket från högskolekurser i svenska och skrivande. Det blir lite väl hurtigt ibland. Men man snappar upp bra saker ibland, om man har en bra lärare i alla fall. Vilket jag inte alltid hade...
|
| |