Den lyckliga horan och trafficking

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2006-12-02 20:30:00
Sunny
Du är aningslös! På 70 talet när jag var strippa startade vi en förening! Vi ville ha mänskliga rättigheter. Vi kunde inte drömma om vilket hat vi rev upp o hur förföljda vi skulle bli!
De häktade min vännina för koppleri hon ägde lägenhten där två jobbade av säkerhetsskäl de sköntaxerade alla som ägde någonting o beslagtog våra hem o till o med vinterkläderna! De tog barnen i från flera vänninor o 2 begick självmord. Bostäderna blev vi av med : hyresvärdarna hotades med kopplerilagen.
Inlägg #2: Postat: 2006-12-02 20:34:00
Sunny
Vi flyttade ut på camping: campingplatsens ägare blev hotad av kopplerilagenVi vräktes.
Jag flydde utomlands när läraren i min sons skola skickade hem honom: Hon ville inte ha horungar i klassen. Han satt på trappan o grät:vad är en horunge ? Han var 8 år o jag hade skrivit några artiklar.
Petra blir terrad hela tiden hon arbetet med boken: 10 år.
Inlägg #3: Postat: 2006-12-02 20:37:00
Sunny
Hade hon haft barn hade hon aldrig kunnat skriva den.
Ändå har hon ju ryggen fri: de kan inte häkta någon som står henne nära för koppleri.
När en modig hora från Norge följde med socialministern hit blev hon utslängd eftersom bara "seriöst arbetande" skulle prata om prostitution.
Socialtanter o sånna. Svenska horor deltar i stora möten o kongresser utomlands o där kan de tala men inte i Sverige.
Inlägg #4: Postat: 2006-12-02 20:43:00
Urban
det är ingen kul läsning, men faktum kvarstår: ni måste komma ut med det ni gör/ gjorde och stå för det. och ja, ni vinner inga popularitetstävlingar, men livet går inte ut på att bli populär. inte alltid i alla fall. kom ut nu, ni har förmodligen en jävla massa stöd hos folk, men det är svårt att stödja något som liksom inte finns och aldrig syns. jag betalar gärna årsavgiften till rosea, om föreningen kommer igång igen, för ni har mitt fulla stöd :-
Inlägg #5: Postat: 2006-12-03 10:46:00
Sunny
Populär skiter jag i men jag vill inte att mina män ska behöva sitta i fängelse eller att mina barn tas ifrån mig.Själv barnhemsunge så vet jag hur de är att växa upp utan föräldrar.
Faktum är alla i syrelsen i den förra föreningen djupt ångrar sitt mod o det hela livet. De som ännu lever.
Rosea har lite sårt att komma igång då vi inte får hrra lokal: den som upplåter mötesplats blir kopplare.
Det kallas främjande o behöver avbsolut inte innebära någon vinst.
Kanske du vågar?
Inlägg #6: Postat: 2006-12-03 10:49:00
Sunny
Vi hade stöd ända aupp i riksdagen den gången men den ene efter den andre blev beordrad att bryta med föreningen eller uteslutas.Den unge kille som spelade med i en porrfilm o stod för det härom året blev utesluten ur sit parti V
Inlägg #7: Postat: 2006-12-03 10:53:00
Sunny
Noaks Ark här i stan hjälper alla hivsmittade , bögar o narkomaner. dDt är ok. Horor får de inte ta in i lokalerna. Faktum är att när Nolan öveläkaren där skulle upplåta lokal för ett möte fick han ordna en "kurs om Hiv"för att få ha oss innomhus o det gick bara en gång.
Det var ett stort möte om prostitution i medborgarhuset. Föreningens kvinnor hade i vanlig ordning satt upp sig på talarlistan.
Inlägg #8: Postat: 2006-12-03 10:58:00
Sunny
Men de fick aldrig ordet: deras namn hoppades över .När de till slut reste sig o krävde att få yttra sig blev de utkörda ur lokalen o fick hålla sitt möte med pressen på gatan. Tur att vi är vana att vara härute som de sade.
Jag har vänner som ännu är prostituerade. Att ha dem på besök är inte riksfritt. Jag kan fylla huset med missbrukare o hemlösa utan atat riskera någonting .En hora på besök kan medföra en razzia: finns det att min vänninna inte säljer sex till dem? Börjar du fatta?
Inlägg #9: Postat: 2006-12-03 11:01:00
Sunny
En hora måste kunna leva helt egendomslös i 10 år efter att hon slutat: först då kan samhället inte längre sköntaxera henne o ta hennes hem.men de tror ofta inte på de som slutat. I Sverige är en hora inte ett arbete utan en identitet: en gång hora alltid hora.I övriga Europa kan de starta rörelser eller börja arbeta från dag ett när de slutat.
Inlägg #10: Postat: 2006-12-03 11:03:00
Sunny
I Amsterdam driver Margo st James ett ställe för bed and breakfast numera.I Usa är Gail Peterson proffessor. I Finland är en väninna läkare. Men här?
En vän som är psykolog i dag säger att hon tar sitt liv om hon blir avslöjad o det är ändå 20 år sedan hon slutatde.
Inlägg #11: Postat: 2006-12-03 11:07:00
Inger-Sofia
Sunny...Jag tror inte mina "öron" och ögon..idag..jag borde inte bli förvånad ett dugg...dessa fördomar och rädslor,som gör oss till små fegskitar...som sen plågar andra för att dom inte står ut med sitt eget självförakt....över att inte våga.svika..mest sig själva..
Inlägg #12: Postat: 2006-12-03 11:08:00
Sunny
Nu mina vänner ska jag packa för en resa till min bästa vän som varit hora i 50 år!!!
Hon bor på hemlig adress så där ska vi nog kunna träffas utan att de får för sig att hon tänker sälja mig till någon kund. Detta har nämligen hänt vid tidigare besök: självaste Stig Larsson kom inrusande!
Men om jag gjorde honom en tjänst ?Jag bad honom dra.
Han var tillsatt att hjälpa hororna så de kunde inte nobba honmo.
Inlägg #13: Postat: 2006-12-03 11:12:00
Sunny
Lika lite som Roshina Sambo kan freda sig emot den kille ut prostitutionsgruppen i Göteborg poils som regelbundet våldtar o slår sönder henne o tar en del av henens pengar.Misshandeln gick han fri ifrån o nu även koppleriåtalet.
Men hon har urtsatt sig ännu mera nu. Vem ska man gå till när polisen är en del av sexhandeln?
Inlägg #14: Postat: 2006-12-03 11:12:00
Sunny
Vi tänker ha några underbara dagr o prata minnen. Ha det bra ni alla på Sourze.
Inlägg #15: Postat: 2006-12-03 11:18:00
Sunny
8 Har för bråttom.Finns det män i huset ska det stå. Här finns det 5 st.
Från min käre på 83 till min unge svärson.
Vill de djävlas o min vännina är en av dem som står bakom Petras bok o har redan fått känna av det kan de alla förhöras av polisen.
En känd hora i över 50 år kan ju bara komma hit för att sälkja sex. För dem ÄR hon sitt kön!
För mig är hon min bästa vän sedan över 30 år.
Inlägg #16: Postat: 2006-12-03 11:21:00
Sunny
IS Alla som engagerat sig under åren o det gäller även mig trots mitt förflutna i sexbranchen blir bestörta när de råkar ut för det här.Det är bara inte möjligt säger de alltid.
O skyndar sig undan. O jag förstår dem. Petra har kämpat i 10 år för sin bok. Hon är en på tusen!
Inlägg #17: Postat: 2006-12-03 11:24:00
Sunny
Men hon kan åka tillbaka till Australien där boken blev till medan det stormar. Det kan inte alla göra
Inlägg #18: Postat: 2006-12-03 12:12:00
Anna Drangel
Sunny: svar 13 - det är sånt här som får en att bara tänka - men va faan.
Såg en dokumentär om prostituerade i Spanien som kväll efter kväll blev terrade av poliser som krävde sex av dom. Inget kunde dom göra, för vilka skulle dom vända sig till? Polisen?
Inlägg #19: Postat: 2006-12-03 12:23:00
Daniel Wijk
Det är ju fkatiskt så att det är vi som itne är prostituerade som måste fixa det här. Det är knappast de prostituerade som såg till at den här dumma lagen gick igenom. Vi kan inte kräva att de som genom lagens verkningar är skrämda till tystnad ska träda fram bara för att få sina liv krossade.
Inlägg #20: Postat: 2006-12-03 16:22:00
Urban
Att sitta och tycka synd om sig själv leder ingenvart. Sorry. Så länge det inte finns några "riktiga" horor att stötta, utan bara såna som kommer fram i mer eller mindra akademiska sammanhang och anonymt, så är det svårt att förändra rådande förhållanden. Att utmana normer och majoritetssamhället är ingen picknick och horor kan liksom inte komma undan det. Ingen utsatt grupp har någonsin kommit undan detta faktum.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...