Den lyckliga horan och trafficking

Den här tråden diskuterar artikeln Den lyckliga horan och trafficking.
Inlägg #1: Postat: 2006-12-01 17:56:00
Joakim Steneberg
I så fall bör man naturligtvis även kriminalisera horan! Varför skall man kunna tjäna skattefria pengar på mäns kroppar, på mäns sexualitet? Utan någon som helst kontroll? "Den unika sexköpslagen" är rättsvidrig och ojämställd, precis som feminismen själv! Det är goda möjligheter för att det blir sista landet också, för denna politiska "lag". Se gärna min artikel: "Den skamliga sexköps´lagen".
Inlägg #2: Postat: 2006-12-01 20:29:00
Franklin
Dina argument haltar ordentligt på flera punkter, men framförallt tycker jag du gör bort dig ordentligt när du pekar ut prostiuionens negativa aspekter som något unikt för just den branschen. Det finns massvis med branscher där människor utnyttjas hänsynslöst och där det råder utbredd kriminalitet. Jag talar om byggsvängen, krogav och nattklubbar, och många flera. Varför kan vi skilja på det bra och det dåliga i dessa fall, men inte i sexbranschen?
Inlägg #3: Postat: 2006-12-01 20:33:00
susanna s
Lilla vän dina argument håller inte. Att jämföra trafficking och frivillig prostitution är som att jämföra en vallmodlare som har ett legalt kontrakt med läkemedelsindustrin, men en av höjdarna inom ett knarksyndikat.
Inlägg #4: Postat: 2006-12-02 00:24:00
Daniel Wijk
Du är medveten om att resten av världen undrar om den svenska kvinnosaksrörelsen är mentalt efterblivna just pga hur vi hanterat denna frågan? Men nej, det är säkert resten av världen som har fel och lilla skrikiga femistsverige som har rätt...
Inlägg #5: Postat: 2006-12-02 00:28:00
Daniel Wijk
Man köper heller inte en annan människa. man köper en tjänst som vilken annan. Brukar du köpa en annan människa när du blir masserad till exempel? Vad får du dina dumma idéer ifrån? Tror du att du äger någon du köper en sextjänst ifrån? Var bor du? Under en sten?
Inlägg #6: Postat: 2006-12-02 13:01:00
carinacoach
Mycket bra skrivet! Har själv träffat många prostituerade i mitt tidigare arbete och jag kan på rak arm säga att inte en enda har varit lycklig. Snarare känslomässigt väldigt trasiga.
Inlägg #7: Postat: 2006-12-02 20:16:00
Urban
"ytligt mumbojumbo-snack om frihet.. rätten att själv välja sin sexualitet och vad man gör med sin kropp". undrar vad monika tyckte om homosexualitet innan det blev accepterat? ännu ett totalitärt psyke som yttrar sig, fördömande och lika människohatande som maktgalet.
Inlägg #8: Postat: 2006-12-02 20:21:00
Urban
gör någonting horor! är ärligt talat lite trött på er och ert gnäll på sexköpslagen och vad den ställt till med. här skriver petra östergren en fantastisk bok till ert försvar och det enda ni kan göra är att sitta och gnälla i er anonymitet. jag förväntar mig lite jävlar anamma nu och att ni kommer ut ur era horgarderober; visar vilka ni är och börjar ställa krav. sluta vara så förbannat fega.
Inlägg #9: Postat: 2006-12-02 22:08:00
Bongo Bongo
Va fan vill ni queernazister igentligen? Det är inte ok att kvinnor säljer sexuella tjänster men helt ok att män jobbar ihjäl sig? Det är fördjävligt att män köper sex men ok när kvinnor gör det? Att ni tycker att det är ett vackert utryck för kärlek mellan män vet vi också men vart ska det sluta? Hur ska ni vaginalnassar tukta alla oss som faller utanför era snäva och ibland utflippade ramar? Ni gör mig spyfärdig och en sak vet jag, ni ska bekämpas .
Inlägg #10: Postat: 2006-12-03 00:50:00
Truto
Hjälp gärna trafickingslavinnorna men ge faan i de vuxna kvinnor som själv väljer hur de vill ordna sitt sexliv!

Varför är det alltid en liten men högljudd klick som tror sig stå över alla andra vad gäller moral och etik? Sköt er själva och skit i andra!
Inlägg #11: Postat: 2006-12-03 21:02:00
Beckisbarnet
Lika bra att du lär dig alla "sanningar" nu!

1 Prostitution är ett YRKE
2 Alla kvinnor tänder på mördare och psykopater
3 Prostitution är världens äldsta yrke..osv..osv..

Lär dig sanningarna nu!
Inlägg #12: Postat: 2006-12-03 23:09:00
Biff
Varför känner sig feministkvinnor så hotade av frivilliga prostituerade? Vad är feministkvinnorna rädda för, att uppfattas som slampiga?
Inlägg #13: Postat: 2009-12-02 16:51:00
Ludde_laban
Monika, radikalfeminismen är queerforskarnas fiende av en enkel anledning: den reproducerar och upprätthåller stereotypa könsroller och värderingar i samhället. En i grunden sexistisk syn på kvinnan som mjukare och vänare med en sexualitet hårt knuten till romantik. Förlorarna fortsätter att bli alla kvinnor som inte passar in i detta mönster. Radikalfeminismen tror sig vara vågad i sin kritik av porr och prostitution men uttrycker egentligen samma kritik som kyrkan alltid har gjort, bara sagd med nya termer.

Trafficking sker som bekant till en massa andra områden såsom tiggeri, jordbruk, restaurangbranchen eller hantverkeri. När du sätter likhetstecken mellan prostitution och sexslavhandel är det därmed i mina ögon som att blanda ihop en legititmt driven restaurang med de som samvetslöst utnyttjar gratis arbetskraft. I båda fallen är det dessutom inte efterfrågan från kunder som är problemet, utan det är fattigdomen i östländerna samt samvetslösa människosmugglare som utnyttjar denna fattigdom. Mot det hjälper det inte att moralisera och att upprätthålla horstigma. Det krävs nåt helt annat.
Laddar...