|
Inlägg #1: Postat: 2006-12-01 10:45:00
|
|
Truto |
Kan det vara moderskänslor? Eller är det att kvinnan tror att hon kan "rädda" honom? Eller vill hon ha en rå, farlig sälle som kan skydda henne? Eller är hon bara helt enkelt galen?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-12-01 11:03:00
|
|
Elvy |
Ramona/ det yngsta barnet en son i Åmselefamiljen överlevde för att han stannade hemma.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-12-01 11:10:00
|
|
Janne B |
Ramona det finns en kristen variant på detta också. "Troende frälsta flickor" som är övertygade om att de kan omvända vilken mördare och gangster som helst. Med sin kärlek och böner kan de åstadkomma allt. Jag har träffat flera sådana kvinnor som totalt förstört sina liv på det sättet. En skippade en underbar äkta man och flytta ihop med en grov rånare osv. Efter ett halvår var hon nästan sönderslagen...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-12-01 14:12:00
|
|
Biff |
Våldsbrottslingar passar väldigt bra in i mallen för en manlig mans personlighet. När sedan brottlingar glorifieras i film och teve blir det svårt att hålla isär verklighet och fiktion för svaga själar.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-12-01 16:56:00
|
|
Eleni Schmidt |
Många inte alla mördare är psykopater, och sådana kan vara oerhört charmiga.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-12-01 17:42:00
|
|
Chris.X |
Så vitt jag vet har alla djur på denna planet har en inbyggd instinkt om att man ska undvika allt som är farligt. Alla utom en del kvinnor som verkar totalt sakna denna fundamentala instinkt. Varför? Ja du det är det många av oss som undrar... :-
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-12-02 09:39:00
|
|
susanna s |
Jag tror att det är en kombination av kvinnans vårdarinstinkt och övertro på behaveoristiska teorier. Tron på att alla människor föds goda och att det är uppväxt och sådant som gör att det går snett för en del. Dessa kvinnor vill nog göra en samhällsinstats genom att påverka en elak människa till att bli snäll.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-12-03 20:54:00
|
|
Beckisbarnet |
Jag tror att det där är en medial myt, liksom andra myter som tjatas tillräckligt många ggr och sedan blir sanning. Tex "prostitution världens äldsta yrke" säkerligen en myt utan grund i verkligheten. Likadant att de flesta kvinnor gillar kriminella, också en myt utan grund i verkligheten.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-12-03 20:54:00
|
|
Beckisbarnet |
Jag tror att det där är en medial myt, liksom andra myter som tjatas tillräckligt många ggr och sedan blir sanning. Tex "prostitution världens äldsta yrke" säkerligen en myt utan grund i verkligheten. Likadant att de flesta kvinnor gillar kriminella, också en myt utan grund i verkligheten.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-12-03 20:56:00
|
|
Beckisbarnet |
Tusentals män världen över mördar och våldtar också. Med samma tänkande borde Gudrun egentligen ha rätt<- alla män är som talibaner, dvs kvinnoförnedrande mördare!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-12-09 16:19:00
|
|
Björn_T |
Kanske kändisskapet? Är du bara känd spelar det ingen roll för vad. Theres no such thing as bad publicity. Vad tror du om den teorin?
|
| |