Inlägg #1: Postat: 2001-08-22 15:29:00
|
Kajsa Kallio |
Åttio läsare och ingen kommentar!? "Ungarna i skolan säger det titt som tätt till varandra i vänskapligt samförstånd". Har du frågat flickorna och pojkarna som blir kallade hora om de tar det vänskapligt? Min begränsade erfarenhet säger att när någon blir kallad för hora så är det både nedsättande och förnedrande. Det är ett ord som inte alls är avdramatiserat ut signalerar förtryck och ringaktning.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-08-22 15:51:00
|
Peter |
Som jag förstår texten så menar författaren att det inte är någon vidare lösning att låta tiden och anvädningen avdramatisera ordet. Att det som tycks sägas vänskapligt döljer de gånger det sägs för att förnedra och förtrycka. Vi är alltså halvvägs in i avdramatiseringsprocessen. Vissa säger det utan vidare mening medan andra använder det som ett maktmedel.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-08-22 15:56:00
|
Sarah |
Jag gillar din slutkläm! Jag h-ordet är ju verkligen på tapeten och de som står runtom vet inte hur de ska hantera problemet. Någon vett och etikett kanske vore på sin plats.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-08-25 21:58:00
|
torsk |
Jag hoppas din dotter blir en hora
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-09-12 16:54:00
|
JA Daulberg |
Ännu en effektsökande sexrubrik. Inget innehåll och massa tråk. Jag skall skriva ut alla dessa gnälliga tjejartiklar och lägga bredvid sängen när jag har trubbel att sova.
|
|