Inlägg #1: Postat: 2006-11-24 14:48:00
|
madamehussein |
Tycker du att den här utveckligen är dålig? Personligen kan jag knappt bärga mig tills den här vedervärdiga nymoralistiska eran är över.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-24 15:15:00
|
Biff |
Sexliberalernas syn på sex är onekligen för teoretisk. Men det är ju inte bara sexliberaler som tycker att dagens sexköpslag är dålig. Östergren gör väl bara som alla andra feminister, hon skriker högt för att höras.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-24 15:22:00
|
Joakim Steneberg |
Antingen eller! Det är otroligt att vi fått en sådan rättsvidrig och de facto könsdiskriminerande lag som "sexköpslagen"! Trots motstånd från både befolkningen och jurister. Enligt "Prostitutionen i Sverige"
F.ö. har jag försökt visa på i hyckleriet i artikeln här på Sourze: "Den skamliga sexköpslagen". OM det är något fel med prostitution så måste förstås de mest inblandade åläggas huvudansvaret: De prostituerade!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-24 15:24:00
|
stålis |
Respektlöst mot pedofil- och incestoffer att att jämställa sexuella övergrepp på barn med prostitution.
Om bordeller var lagliga och kontrollerade av läkare som i vissa grevskap i Nevada, som kontrollerar förekomst av könssjukdomar, så skulle prostituerade leva i frihet från hallickar och andra kriminella.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-11-24 15:31:00
|
Leif-Arne |
En fundering avseende tillämpningen. Antag att sexköpslagen avskaffades, antag att "rätvisemärkta bordeller" infördes där allt sker i kontrollerade former till dansbandsmusik, allt frid och fröjd således. Om då, du eller jag hypotetisk arbetslösa, skulle erbjudas arbete på slik instution men avböjer pga betänkligheter, skulle vi då stängas av från a-kasseersättning som arbetsovilliga?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-11-24 15:39:00
|
Friskytten |
"Jag kan inte sluta att undra om Sverige idag har en annan syn på prostitution, eller om de flesta svenskar egentligen var emot lagen redan 1999." Jo, men det är väl inte mycket att fundera på? Alla de lagar som införts genom feministlobbying har ju det gemensamt att folk i allmänhet ställer sig mer eller mindre undrande till det hela.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-11-24 21:59:00
|
Sunny |
Monika: Läs Petras bok innan du skriver.
Media har som vanligt sin vinkling.Att nämna boken i samma artikel som någon som propagerar för incest o pedofili är inte bara osant utan oxå grovt förtal! Petra var beredd på den sortens påhopp i från femenistisk håll.
Efter 10 års forskning bland prostituerade jorden runt blev boken till.
Just nu är Petra på konferans på andra sidan klotet tillsammans med Svenska Rosea. sexarbetarnas organisation.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-11-25 12:37:00
|
Anna Drangel |
Om det finns kvinnor som säljer sex och trivs med det - fine. Det är ju inte dom man vill hjälpa. Det är ju dom som lider illa av att vara prostituerade man vill hjälpa.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-11-25 13:41:00
|
stålis |
Porrskådisar får också betalt för att ha sex. De flesta män och numera även nästan lika många kvinnor tittar på porr i kabel-tv, hyr porrfilm eller tittar på det på nätet. Så var drar man gränsen? Varför inte förbjuda porr precis som prostitution eller - som i Sveriges fall - sexköp?
Nej, jag är inte för det, bara tycker att det hör hemma i den här diskussionen som en jämförelse.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-11-25 14:00:00
|
Lars Nilsson |
Ja, det ser faktiskt ut som trenden har vänt. Igen. En sak är nog klar och det är att den svenska köpsexlagen inom en femårsperiod kommer att ändras. Sverige, som isolerad moralnation, som via exemplets makt skall sprida ljus i övriga Europa är dömt att misslyckas.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-11-25 16:34:00
|
Franklin |
Tack och lov börjar moralkärringarna av båda könen att få sina trutar tilltäppta av sunda, upplysta och reflekterande människor som insett komplexiteten i det hela. Alla horor är inte offer. Alla torskar är inte våldsverkare och svin. Det är fanimej på tiden att debatten nyansieras. TACK Petra Östergren!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-11-26 00:16:00
|
Sunny |
Är det ingen i den här debatten som varit horkund eller jobbat i branchen?
Om inte så var lite mera ödmjuka.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-11-29 14:49:00
|
Thomas L. Aabo |
Någon "fri skribent" är du dock inte!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2006-12-03 22:07:00
|
Beckisbarnet |
Det mest konstiga är bara att de som förespråkar legalisering av barnporr och legalisering av prostitution- som ett "yrke bland alla andra" inte kan tänka sig deras egna döttrar vara med i barn- porrfilmer, eller att de ska välja "yrket" hora när de blir vuxna. Konstigt?
|
|