Inlägg #1: Postat: 2006-11-21 22:28:00
|
Leif-Arne |
Nog för att det har funnits oc h desvärre finns stollar. Men nog tänjer du väl ändå greppet "guilt by association" till en ny dimension. Slika idéer fanns nog bara inom mycket små grupper. Vilket iofs är illa nog. Så värst frisläppt upplevde jag aldrig sextiotalet. Det enda jag stöttepå var en historielärare som infödingarna kallade "gruppsexproffessorn". Dessutom så är jag helt övertygad att ens detta bara var folks fantasier.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-22 06:57:00
|
Anna Drangel |
Helt bissart hur vi människor kan gå från ena ytterligheten till den andra. Jag kunde faktiskt inte låta bli att garva när jag läste din text. Vi människor beter oss så galet när vi slutar lyssna på vårt inre sunda förnuft. Jag tror kanske inte det bara var pga vänstern dessa strömningar kom - det kanske mer är att strömningarna går från den ena polariteten till den andra. Pendeln svänger verkligen hårt och det är otroligt viktigt att påminna sig om detta.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-22 12:55:00
|
Inger-Sofia |
Hej Lars..själv suttit och försökt formulera 70-talet,minns den press,det ensidiga tryck ,till den frigörelse,som inte var i stort sett annat än frigörelse från ansvar.glad är jag över att jag lät bli att simma i den lilla ankdam, som så många ivrigt, tjattrandes,försökte övertyga varandra om förträffligheten i, att inte behöva ta ansvar själva,över uppfostran,sexualiteten,sjukvård,åldringsvård o.s.v utan låta experterna ta över.många var dessa så kallade "kloka" experter.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-22 13:33:00
|
Per W |
Ullerstam, Nestius och hela frisex-gänget var ju liberaler, medlemmar i folkpartiet. Vänstern som du inte vet nåt om var ju verkligen gammelmoraliska. KPML r, RMF, FK m fl bokstavskombinationer hade en verkligt traditionell syn på sex.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-11-22 15:16:00
|
Thomas L. Aabo |
Lars for pre4ident!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-11-22 16:43:00
|
stålis |
5:a!! Det bästa av Lars jag läst. Sedelärande historieskrivning. Komprometterande för RFSL. Dags att ställa den organisationen mot väggen nu?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-11-23 11:02:00
|
Lars Nilsson |
Problemet för media- och kulturvänstern är att man i 9 fall av 10 satsat på fel häst. Särskilt under 60- och 70-talen. Det gällde sexuell frigörelse, kulturrevolutionen i Kina, Pol Potregimen, Castros Cuba, Sandinisternas Nicaragua, löntagarfonder, förstatligande av det mesta, beundran av Östtyskland mm. Vissa har gjort avbön och hävdar motsatsen, andra skäms och en del vidhåller sina tidigare uppfattningar.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-11-23 15:19:00
|
tobias |
Lögnare! Ullerstam var "nuliberal" vilket var en något extremare variant än dagens nyliberaler. Statlig television har alltid bestått av representanter från alla politiska sidor. Pedofililagförslaget som du nämner låg inte vänstern eller sossarna bakom och förkastades dessutom av dem. Hela artikeln är full av faktafel och förtal! Oerhört lågt Lars Nilsson! Jag kommer hålla ögonen på dina artiklar i fortsättningen! Pinsamt att denna artikel nästan fått 5,0 i snittbetyg...
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-11-27 10:34:00
|
Mysan |
Vaad ville du säga med denna artikel?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-12-03 16:10:00
|
Erik Rodenborg |
De drivande bakom 60-talets sexliberalism var för det mesta politiska liberaler, inte så sällan knutna till FPU eller liberala studentförbundet. Det tillhör de absoluta undantagen att de hade någon sorts anknytning till något som kan kallas "vänster" i någon rimlig mening. Men det är klart, utifrån en kulturkonservativ utgångspunkt är kanske allt till vänster om KD:s högeflygel att betraka asom "vänster".
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-12-03 23:31:00
|
Alida Bok |
Jag minns mycket väl denna tid då Sverige var ett riktigt porrträsk. Många tror att denna sexliberalism uppmuntrar det naturliga hos människan. I stället uppmuntrar den de falska roller som mångtusenårig könsdiskriminering gett upphov till.
Jag skrev en bok om detta kallad Det grymma manssamhället finns nu i en redje upplaga som heter Vägen ut eller Det grymma manssamhället, se Länk: alidabok.net.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-12-03 23:34:00
|
Alida Bok |
forts.
Tro det eller ej, men mycket på grund av denna bok Vägen ut eller Det grymma manssamhället skedde en kovändning som som styrde utvecklingen i en annan riktning. Det blev en klappjakt på porr och dylikt. Det är mycket tack vare denna bok som Sverige blivit ett av världens mest jämställda länder. Men boken är mycket samhällskritisk och starkt avslöjande.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-12-03 23:35:00
|
Alida Bok |
Den har därför bojkottats av stora delar av etablissemanget. Inte minst de etablerade feministerna känner sig avslöjade och kräänkta. Därför är den relativt okänd. Samtidigt har den fått mycket fina recensioner se Länk: alidabok.net
|
|