Linda Rosing om att vika ut sig

Den här tråden diskuterar artikeln Linda Rosing om att vika ut sig.
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #1: Postat: 2006-11-21 09:20:00
peter_
Kul att du skriver här! Du hävdar din rätt att leva som du vill, så länge det inte drabbar några andra på ett oacceptabelt sätt förmodar jag. Du har helt rätt, du som alla andra får göra vad vi vill med våra liv. Jag tror dock att många irriterar sig på att massmedia tror att det har något allmänintresse och låter dina förehavande få uppmärksamhet på bekostnad av vilktiga och intressanta saker. Jag tror ingen klandrar dig för att du slår mynt av kändisskapet från TV-programmet.
Inlägg #2: Postat: 2006-11-21 09:28:00
PerJ
Hoppas det går bra, lycka till!
Inlägg #3: Postat: 2006-11-21 09:52:00
Bongo Bongo
Ha, ha, lysande skrivet!
Hoppas att det är Linda och inte killinggänget som levererat denna inblick i den moderna svenska kvinnans tänkande.
Inlägg #4: Postat: 2006-11-21 09:55:00
Janne B
Du Lind bedriver ett avancerat balansnummer med media där du ibland är partiledare och ibland skönhetsdrottning etc. Det är synnerligen påpfrestande roller du tagit på dig. Väldigt få skulle klara detta så som du gjort. Jag tror att du sällan ser en bild/beskrivning/ av dig själv, som du känner igen. Därför har du all rätt i världen att gå ut och presentera den Linda som du vill stå för./
Inlägg #5: Postat: 2006-11-21 10:13:00
Beth4020
Du säger att du inte vill bli dömd utifrån ditt utseende men helt ärligt hur tror du ska vi dömma dig då när det är det du ger oss?
Du säger att alla kan få en snygg kropp. Kom igen, det vet du lika bra som jag att alla inte kan.......
Inlägg #6: Postat: 2006-11-21 10:15:00
Beth4020
Som jag ser det handlar detta om att bli kändis och få pengar. Helt okej men kom inte och klaga över att människor dömmer dig.....du är en offentlig person och blir granskad som det.....vi gör alla våra val som du säger......och att sälja min kropp tillhör inte ett av mina även om jag också tränar och inte har en bedrövlig kropp
Inlägg #7: Postat: 2006-11-21 11:09:00
Per W
Marknadsför man sig som bimbo så ska man inte bli förvånad om man blir behandlad som en trots att jag vet att LR naturligtvis har andra talanger. Den "seriösa" taktiken funkade inte, eller hur?
Inlägg #8: Postat: 2006-11-21 11:11:00
Jan E
Sista meningen i näst sista stycket: ”Jag är så trött på att bli bedömd för mitt utseende”. ????? Man får också veta att Linda är emot att unga tjejer viker ut sig eftersom de inte - som Linda - ”kan branschen” och spelets regler. Vidare upplyses man om att det enda som rättfärdigar utvik är om utviket har ett samband med en framtida karriär. Man måste tänka business. Kan någon hjälpa till att förklara?
Inlägg #9: Postat: 2006-11-21 11:18:00
Lars Nilsson
Artikeln innehåller jävel/jävla 4 ggr, skita 1gg, arslet 1gg och fan 3 ggr. Alltid lika intressant att studera tankesörjan hos de som bildar basen för kvällstidningarnas löpsedlar. Håhåjajaa!
Inlägg #10: Postat: 2006-11-21 11:26:00
Joakim Steneberg
Men de stackars feministerna då? Eller snarare pojkarnas kvinnosyn, för de förra angriper ju bara "strukturer". Du har i alla fall ett uppriktigt ego verkar det som...
Inlägg #11: Postat: 2006-11-21 11:49:00
sebastianne
Vill du visa upp din kropp är det din sak!
Vill du tjäna pengar på din kropp medan du kan, är det din sak!
Vill du utveckla dig som människa är också det din sak!
Vi har ju trots allt endast ansvar för oss själva och att det vi gör är det bästa möjliga mot alla.Anser du att det är det bästa möjliga du kan tillföra världen, go for it!
Inlägg #12: Postat: 2006-11-21 13:15:00
Torbjörn
Linda: var stolt över dig själv och visa upp din snygga kropp. Du är en gudinna.
Inlägg #13: Postat: 2006-11-21 13:35:00
Stig
Linda - du kan få din merknadsföring mycket effektivare om du undviker skit och svärorden. Då uppfattas du seriös - ett vara modell är högst seriöst yrke - och du vinner på det. Lycka till !
Inlägg #14: Postat: 2006-11-21 14:22:00
Per W
Vad f-n är FHM, som hon ska göra utvik i ?
Inlägg #15: Postat: 2006-11-21 14:59:00
CimEfraimsson
"Jag tycker man ska glädjas och ge beröm till någon som har lyckats, man ska lyfta och berömma en som det går bra för." Fragan ar hur bra det gar for dig egentligen. Du verkar ju inte ma speciellt bra. Pubertal artikel, barnslig. Aterkom med hjarna sa kanske folk reagerar pa det satt du onskar.
Inlägg #16: Postat: 2006-11-21 15:18:00
Anna Drangel
Alltså, om det här med utvik vore så naturligt och "legitimt", varför ödsla en artikel på att försvara det du ska göra?

Du skriver att det är så här man måste göra för att marknadsföra sig själv. Ja, det är ju så här det ser ut i vårt samhälle - mer eller mindre - sex säljer det vet väl alla. Om du vill göra det så är det helt upp till dig.
Inlägg #17: Postat: 2006-11-21 15:38:00
Chris.X
Den svenska avundsjukan upphör aldrig att visa sitt fula ansikte. Själv tycker jag att man ska passa sig väldigt noga för att bedöma och döma andra människor. Oftast är man inte så himla mycket bättre själv! Vad artikeln beträffar är det lite mycket svordomar och omoget språkbruk, men attityden är helrätt. Strunta i vad moralisterna säger och kör hårt!
Inlägg #18: Postat: 2006-11-21 15:44:00
frökensvår
Jag tycker att hela sättet Linda blivit känd på är väldigt sorgligt. Jag såg faktiskt Big Brother den säsong Linda var med och såg alltså detta ständiga sökande av bekräftelse från andra.

Jag kan inte riktigt förstå hur Linda kan tro att någon blir avundsjuk på en tjej med den "karriär" hon har? Hur många dussin blondiner med stora bröst finns det i världen?

Jag tycker bara så oerhört synd om hennes barn som måste fortsätta dras med i denna skit.
Inlägg #19: Postat: 2006-11-21 17:03:00
Leif-Arne
Paradox?
Är det en paradox att skriva att man inte bryr sig om vad andra tycker, för att sedan lägga ut texten på en interaktiv site, där det är själva grundiden att läsarna skall tycka om såväl högt som lågt?
Inlägg #20: Postat: 2006-11-21 18:57:00
ann53
Men vem bryr sig egentligen Linda?Sticker man ut hakan eller tuttarna på ena eller andra viset så får man räkna med att folk reagerar, men jag kan lova dig - det är bara ett intresse för stunden. Så viktig är du inte!
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Laddar...