Sverige ÄR fantastiskt!

Den här tråden diskuterar artikeln Sverige ÄR fantastiskt!.
Inlägg #1: Postat: 2006-11-18 16:38:00
Janne B
Ja du Linda/ Sjukvården måste höra till det märkligaste i denna värld. Förra fredagenkände jag mig lite uttröttad och gick till Vårdcentralen. De upptäckte att mitt hjärta gick för fort med för högt tryck, samt ojämnt. De sände mig raka vägen till en underbar hjärtklinik i Alingsås.
Inlägg #2: Postat: 2006-11-18 18:28:00
vox dei
Jag håller verkligen med!!! Sverige är kanon!!! Skulle vilja lägga till några andra bra saker; att vi har förhållandevis lite korruption och att vi har relativt små skillnader mellan fattig och rik - särskillt att det inte finns några riktigt fattiga.
Inlägg #3: Postat: 2006-11-18 22:14:00
CMO
Till skillnad från den avsiktliga satiren om "växthuseffekten" var den här oavsiktliga satiren riktigt lyckad. Sverige är fantastiskt för att förolyckade inte ligger kvar utefter vägarna och skräpar och för att posten oftast kommer fram.
Inlägg #4: Postat: 2006-11-19 12:24:00
Inger-Sofia
Jaaa,linda.Sverige är ett fantastiskt
land,med en vacker natur och många bra saker ,som vi är unika om.Jag vill passa på att ge en eloge till våra föregångare,som gett sin själ för demokratin,gjort grovjobbet-slitit och banat vägen för oss, till vår välfärd.Vi betalar skatt till vår gemensamma samhällskassa,till att fördelas,genomtänkt,till olika behov.alla skall ha rätt att få professionell sjukvård.o.s.v.
Inlägg #5: Postat: 2006-11-19 21:07:00
Uno Hansson
Och ändå är det så att skillnaderna bara blir större och större! Jag menar då skillnaderna mellan vad som är sociotekniskt möjligt, och vad verkligen görs för att förenkla livssituationen och minska levnadskostnaderna för de allra flesta. Den största skillnaden upplever sannolikt normala och friska ungdomar som inte har rika föräldrar. forts...
Laddar...