Virtuella papperskorgar och andlig ångest

Den här tråden diskuterar artikeln Virtuella papperskorgar och andlig ångest.
Inlägg #1: Postat: 2006-11-14 21:05:00
Leif-Arne
Tja, lite kan man väl försöka. T.ex kan du kolla hur varmt du har det inomhus, de allra flesta behövar knappast varmare än 20, kanske man rentav kan sänka en eller ett par grader till. Fundera över transporter, själv bytte jag till en bil som klarar milen på ca 0,55 l, sparar både miljö och körkort. Handjagare i stället för motordriven gräseklippare. Ingen standardsänkning alls egentligen.
Inlägg #2: Postat: 2006-11-14 21:06:00
Leif-Arne
Man kan rentav byta ut sina glödlampor mot lågenergidito. Ingen mening me å sitt å gråt. Brytihop å kom igjen!
Inlägg #3: Postat: 2006-11-15 11:59:00
Inger-Sofia
Att få till artiklar ,som din. få oss att reagera,är ju en början..jag vägrar tro,att vi inte kan förändra,ändra på det som vi måste börja ändra på jag kommer aldrig att ge upp hoppet om människans,tanke och känslokapacitet...jag tror att vi har mer inre resurser än så...vi matas med så kallade sanningar,från experter hit och dit,vi har slutat tro på oss själva och vår egn förmåga.TACK!
Inlägg #4: Postat: 2006-11-15 12:11:00
Jan E
Visst finns det mycket vi i västvärlden kan göra på det individuella planet. Fast det handlar i första hand om att föregå med gott exempel. Ty allt hänger till syvende och sist på om det går att få de stora folkrika nationerna Kina och Indien att uppnå välstånd utan att på vägen dit göra om de misstag som västvärlden har gjort ifråga om utsläpp och föroreningar och ett konsumtionsmönster av typen slit&släng.
Inlägg #5: Postat: 2006-11-15 22:52:00
Elvy
Idag såg jag något som gjorde mej bestört, det var när jag gick förbi ett hyreshus, och där såg två män i 35 årsåldern, som inför en mycket intresserad barnpublik, hoppade, bröt och skar sönder div. bohag, när jag frågade dem varför dom gjorde det, så fick jag veta att damen som bohaget hade tillhört, var död.
Inlägg #6: Postat: 2006-11-16 14:01:00
Janne B
Hoppas att du inte tar illa upp Anna D men mycket av det du skriver är det som mina predikanter talade om redan på 1950-60 talen. Varning för liv i lyx och överdöd. Onödiga fina prylar. Dyrbara lägenheter och bilar. Herrskapsmat, som de sa. Jag vet att de läste dåtidens varningsprofeter som G Broström. Sedan la de lite teologisk knorr på det.
Inlägg #7: Postat: 2006-11-16 14:41:00
Janne B
Studio Ett i SR tar upp domedagsfrågan kl 17.05 i dag. Det som vi idag kan upplebva som överdrifter kan om 25 år ses som underdrifter! Det satt en snubbe i SVT i går och talade om att Vänern kan stiga fyra meter. Då blåser väl Kraftstationerna i Vargön, Trollhättan och Lilla Edet bort?
Inlägg #8: Postat: 2006-11-17 09:41:00
Joakim Steneberg
"Kitty och miljöproblemen". typ.
Visst ett par viktiga påpekanden, som är väl kända sedan länge. Men var är patoset?
Ett så allvarligt ämne, kan du verkligen inte bättre?
Laddar...