Inlägg #1: Postat: 2006-11-15 12:08:00
|
Inger-Sofia |
intressant det du tar upp,vi är låsta,i våra tankar,antingen det ena- eller det andra.män -kvinnor flickor -pojkar..är det inte dags att inse att vi är människor..olika inom samma kön..olika inom samma ålder..vi är olika vi Människor på många sätt och behöver spränga alla våra låsningar kring ålder ,kön osv..för att komma oss vidare i vår utveckling och lösa större problem,som allt snabbare gör att vi människor behöver jobba tillsammans..för gemensamma mål
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-15 12:52:00
|
peter_ |
Bra JS! Feministernas framfart i Sverige är ett skrämmande exempel på någon svårfångad flathet, konflikträdsla och svårgenomtränglig tankedimma som dominerar här. Det är ett otacksamt slit, men en moralisk skyldighet att motarbeta extremistpropagandan. Du gör ett utmärkt jobb här.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-15 13:23:00
|
Daniel Wijk |
Otroligt bra skivet! Oftast så känner jag att jag har väldigt lite att lägga till efter att ha läst en tycker jag bra artikel. Om man ser till denna artikeln är jag faktiskt helt säker på att jag inte har något att lägga till. Den här artikeln ska spridas och disukteras!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-15 14:48:00
|
Thomas L. Aabo |
Bravo!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-11-15 15:24:00
|
Nick |
Helt rätt, feminismen som du beskriver är mycket destruktiv. Du har lagt ner hårt arbete på artikeln, jättebra. Men jag har svårt att njuta av text som är som fullständigt uppbyggd på retoriska frågor.
www.antifeminist.nu
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-11-15 15:27:00
|
Joakim Steneberg |
"Pojkar hotade av hedersvåld utan skydd. De får klara sig bäst de kan...trots mordet på Abbas Rezai för ett år sedan." DN 15.11.06
"Hittills har man fokuserat på tjejerna." Maria Reyes, länstyrelsen Sthlm
Länk: dn.se
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-11-15 16:45:00
|
stålis |
De flesta kvinnor jag träffar i vardagen är underbara varelser, så hur kan kvinnotidningar och feminister vara så självgoda? Orsak: män spelar med.
När Sofie Propp Eriksson glatt meddelade en kvällstidning att hon slagit alla sina män, så var det ingen som kallade henne kriminell. Budskap till den unga generationen:
kvinnor får slå, men män får inte det. Det är jämställt det.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-11-15 19:44:00
|
ann53 |
Otroligt bra artikel! Äntligen en man som erkänner att män har sin egen kamp att utkämpa och som inte reducerar sig själv till en kvinnornas förkämpe. Som kvinna vill jag föra min kamp själv utan mäns inblandning, vilket ju inte är detsamma som att vi inte har gemensamma mål. Det du beskriver är ju hur manssamhället också utnyttjar och exploaterar män och ställer dem inför en miljon dubbla budskap! Ni har fullt upp själva - skit i oss när det gäller kvinnokampen!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-11-15 21:49:00
|
Friskytten |
Mycket bra! Men lite långt Många vassa analyser. Allra bäst tyckte jag detta var: "Tjejer som själva väljer graden av utmaning, är de inte snarare självvalda sexsubjekt?" På pricken! Den egentligen "könsmaktsordningen" utövas ju av unga kvinnor som vräkar ut sin sexualitet över den manliga omgivningen som självklart blir påverkad och bortkollrad.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-11-15 22:58:00
|
vanRyan |
Tusen tack för din artikel. Du anar inte så skönt det känns att veta att jag inte är ensam om att känna precis så som du beskrev i din artikel. Feminism javisst, men på lika villkor tack. Stor respekt till dej mannen. Mvh, vanRyan.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-11-15 23:15:00
|
Annika Lundgren |
Mycket bra artikel!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-11-16 10:27:00
|
ann53 |
Hej J.S!
Jag undrar om jag skulle kunna få kopiera din artikel till min blogg? Adressen dit är www.mormor-ann.blogspot.com om du först vill kolla upp vad det är jag skriver om..
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-11-16 20:40:00
|
ann53 |
Jag måste säga att även om jag aldrig tidigare haft mycket för feminismen så har de här diskussionerna och ert ordkrig och er tämligen samstämmiga attityd mot mig som kvinna allvarligt fått mig att överväga om de inte har rätt i alla fall. Det går ju tydligen inte att närma sig män fredligt och förvänta sig ett något så när hyggligt bemötande janne B undantageni den här diskussionen utan man måste kriga eller lägga sig platt. jag har inte lust att göra någotdera!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2006-11-16 20:43:00
|
vox dei |
Män är bara kvinnor med för små bröst och för stor klitoris...
|
|
Inlägg #15: Postat: 2006-11-17 01:09:00
|
peno |
Könsstympning
Jag försöker driva frågan om förbud mot könsstympning av pojkar. Det går trögt.
Så här definierar Länsstyrelsen i Västra Götaland "Könsrelaterat våld":
Våld inom äktenskapet, könsstympning, sexuella trakasserier, människohandel och påtvingad prostitution som har det gemensamt att det är könsspecifikt och till stor del begås av män mot kvinnor.
Könsstympning är tydligen exklusivt för kvinnor,
|
|
Inlägg #16: Postat: 2006-11-17 08:25:00
|
Anna Drangel |
Javisst eller hur... Så om kvinnor lemlästas och våldtas i krig så är det deras eget fel.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2006-11-17 09:29:00
|
Anna Drangel |
Är lite nyfiken på vad "elitfeministisk argumentationsteknik" är för något? Är det någon som kan förklara det? Är det när den man argumenterar med inte längre har argument kvar för sin sak utan hänfaller rätt och slätt åt ord som "fitta".
|
|
Inlägg #18: Postat: 2006-11-18 08:18:00
|
stålis |
"Carolina Gynning, programledare i TV4, sextrakasserade en 16-åring i sändning: Jag ska ta dig Gustav. . .
För ett kort tag sedan anklagades Carolina Gynning för att ha tagit Idol-Johan i skrevet.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2006-11-18 09:26:00
|
RockOn1978 |
Ett bra inlägg! Jag tycker att många feminister måste rannsaka sig själva först. De måste försöka sätta sig i förståelse för männens situation. För i dagens samhälle så tror jag många kvinnor njuter av det ekonomiska krig som utkämpas. Ett krig som vi kan se en extrem version av på Stureplan. I ett jämlikt samhälle skulle inte kvinnor vilja hänga på Stureplan.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2006-11-18 12:16:00
|
Inger-Sofia |
Ansvar!Vems,vilkas?Din röda tråd lyser klar.Ja,vems är ansvaret,att se till att ge de uppväxande släktet en sund självbild,fylld med respekt,tilltro till sin egen förmåga i ett självständigt tänkande,som MÄNNISKA.Då måste vi lämna bakom oss det som faktiskt tjänat ut sin roll.Bl.a feminismen,som bara låser.
|
|