Inlägg #1: Postat: 2006-11-07 11:08:00
|
Solen |
Jag är sur på Aftonbladet för att dom inte blåste upp A-Kasseuppropet &Upproret som huvudnyhet i deras blaska.
Men att Svensson ska rädda miljön var tydligen värt det,men inte alla arbetslösa eller överhuvudtaget alla arbetande i Sverige som nån gång i sitt liv kan tänkas behöva just a-kassan.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-07 11:16:00
|
Janne B |
DN-debatt hade detta inne i går, går lätt att hitta även i dag."
Nuvarande ordning är principiellt egendomlig. En bättre modell kan vara att låta staten ta över administrationen av arbetslöshetsförsäkringen." Det skriver professorn i nationalekonomi Lars Calmfors.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-07 15:49:00
|
steno |
Regeringen borde dra tillbaka höjda avgifter i a-kassan och istället göra jobbavdraget mindre än planerat. Då uppnås samma effekt på jobben och lönsamheten att arbeta och ger mindre komplikationer, skriver Calmfors
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-07 16:50:00
|
Stig |
Rejäla tag måste till för att ändra nuvarande system så att bidragsamhället blir inkomstsamhället. Sjuk och A-kassa måste bli rena försäkringar - ersättning måste svara mot avgifter. Facket måste bli partineutralt och kollektiv lönesattning måste ersättas med individuell och bestämmas lokalt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-11-07 16:53:00
|
Elina |
En del av oss röstade in denna regering. De var oerhört tydliga med sitt program. Nu gör de vad de lovade. Jag tror inte vi är vana att regeringen gör efter valet vad de har lovat. Välkommen nya värld! Bäst att alla vänjer sig.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-11-07 19:56:00
|
Eleni Schmidt |
Bra artikel Janne!Jag är helt för det nya systemet i princip, men du visar att en del kommer komma i kläm. Man kanske kunde starta insamlingar? Ja, inte för arbetsföra ungdomar o hyfsat friska människor men för sjuka som absolut inte kan arbeta?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-11-10 19:22:00
|
Sunny |
Ifall de som sitter o sorterar papperen någonsin varit i samma situation hade de haft mera empati.
Att en högerregering kommer att förbättra för de fattiga är det väl ingen som tror på?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-11-13 20:18:00
|
Janne B |
AKUT HJÄRTPATIENT blev jag i fredags efter att bara åkt till Vårdcentralen för lite kontroller. Så bunden till sängen med trådar och annat så jag inte kunna skriva ett enda varken bra eller dåligt inlägg i vår kära Källa. Hälsning ill er alla. Kommer att bli bättre men inte bra. Men det går an det också.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-11-21 12:47:00
|
Janne B |
I Dagens Eko just nu är olika röster oroliga för det kaos som jag varnar för här. Littorin söker lugna men Akassefolket säger att det nya innebär rena handarbetet som kommer att ta förskräcklig tid - ingen får sna pengar i tid. / Hälsning från Sega Gubben.
|
|