Riktig lycka kommer inifrån

Inlägg #1: Postat: 2006-11-04 13:05:00
kjellekborg
2/Efter en stunds klättring kommer jag till en kraftig grenklyka, där tar jag paus – en paus för giftermål, barn…
Jag klättrar vidare och ser en tjockare och bättre gren att klättra på, och jag gör ett vägval – nytt jobb, ny kärlek…
Jag blir trött och stannar till på en gren som vaggas av vinden, och jag gör en paus – söker stillheten, tanken, att bara finnas till där ingen ser mig, hör mig…
3
Inlägg #2: Postat: 2006-11-04 13:06:00
kjellekborg
3/3 Jag går längre ut på grenen och visst känner jag rädslan, men i samma ögonblick ser jag – solen, ett lekande barn, och hör vinden som sjunger…
När jag når trädkronan kan jag titta ner på mitt liv och pusta ut med orden: Vilken klättring!
Och tillägga: Nu är jag nöjd och kan sluta mina ögon.
Inlägg #3: Postat: 2006-11-04 13:39:00
Inger-Sofia
Hej Kjell..jag brukar likna det vid bergsklättring,när man ser en fjälltopp,dit,man skall ta sig upp, väl där, upptäcker man att det fanns ytterligare en topp ,längre bort,vilken tur att man inte såg den då hade man blivit trött av bara vetskapen att man skulle dit.så kommer det flera toppar,för varje topp man klarat av,var man lycklig.då man trodde det var den sista. kondis man fick på köpet. av all klättring.inre kondition.lycka för migär små glitterstunder
Inlägg #4: Postat: 2006-11-04 15:50:00
kjellekborg
Det är som med "Isbergstekniken" då man sänker vattenytan kommer ytterligare en istopp.. ytterliggare en istopp... etc...
Inlägg #5: Postat: 2006-11-04 15:51:00
yron
Att kunna glädjas åt de små tingen. Ett leende, en varm blick, solens strålar, en bris i håret, snön som faller utanför, naturens färger och former osv. Att vara hög av själva livet.
Inlägg #6: Postat: 2006-11-04 18:07:00
Inger-Sofia
JA,yron ,att vara hög av själva livet,att bära inom sig livsglädjen,det är en frihet,från yttre ting.men det kommer inte av sig självt.men det är värt varenda smärta,alla tårar,allt tålamod ,att komma dit..det är det jag menar med mitt klättrande att det är som livet.man kommer till insikt efter varje strapats för att nå högre insikter,en etapp i taget.tur är det..
Inlägg #7: Postat: 2006-11-16 18:22:00
danniel
Kjellekborg Skulle du kunna kontakta mig per mail snarast?

juzdan88hotmail.com
Laddar...