Om du hade varit kvinna Billy Butt

Den här tråden diskuterar artikeln Om du hade varit kvinna Billy Butt.
Inlägg #1: Postat: 2006-10-28 16:48:00
Beth4020
Du får ursäkta mig, jag har varit härifrån ett tag, men jag förstår inte vad Billy Butt har med dina erfarenheter att göra i sjukvården????
Inlägg #2: Postat: 2006-10-28 22:33:00
GunnarL
Linda, Du har min fulla sympati - en förfärlig situation Du har hamnat i! Men precis som Beth4020 undrar jag också vad Billy Butt har med detta att göra. Sen undrar jag också om AT-läkaren var kvinna eller man. I första stycket är det en kvinna - i andra en man. Om det var en manlig läkare är det förmodligen fråga om strukturellt förtryck. Var det en kvinna var det nog ren elakhet. Förlåt mig - men att lägga könsaspekter på en felbehandling verkar helt dumt!
Inlägg #3: Postat: 2006-10-29 11:25:00
Marcus
Svenk sjukvård är ju kass, väldigt självsäker och mycket oödmjuk. Jag litar inte på svenks eller västerländs sjukvård, om det inte gäller brutet ben eller liknande
Inlägg #4: Postat: 2006-10-30 05:26:00
trollpacka
Tagit del av din artikel,Fruktansvärd jobbig att läsa.Det verkar som om "lotten" avgör vilken vård vi skall få.Du linda verkar ha dragit nitlotten och billy högsta vinsten.När det gäller kompetent omvårdnad.Däremellan ligger hela skalan.Den läkare du fick, verkar inte besitta någon kompetens vare sig i medkänsla eller i sin yrkesprofesion.Jag hoppas din mardröm snart är över och att du får hjälp.En ljus och varm Lyckatilltanke.
Inlägg #5: Postat: 2006-10-30 14:27:00
Nick
Linda, du verkar ha råkat ut för en inkompetent och hjärtlös läkare. Hur vet du hur fördelar sig sådana upplevelser mellan kvinnliga och manliga patienter? Sök fakta istället för att låta feministerna tolka verkligheten åt dig.
Inlägg #6: Postat: 2006-10-31 23:48:00
Daniel Wijk
Om Billy Butt hade varit kvinna hade han aldrig behövt kämpa så länge för upprättelse som han har gjort nu. Han hade aldrig ens blivit fälld på så lösa grunder. Således hade han kanske undsluppit det hjärtproblem som uppstod i anslutning med det senaste avslaget.
Laddar...