|
Inlägg #1: Postat: 2006-10-13 21:35:00
|
|
Lars Nilsson |
Men det är väl skillnad på folk och folk kan man tänka. Vänstern gör misstag och högern är råttor alternativ parasiter som bör rökas ut från folkhemmet.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-10-13 21:39:00
|
|
Janne B |
Lars. Visst har vi goda skäl att notera språkbruket framöver. Jag ser ordet "högerkärringar" men kan inte minnas ordet vänsterkärringar. Damerna till vänster framställdes ofta som hysteriska osv, men det blir visst aldrig högerns damer.Konstigt!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-10-13 21:45:00
|
|
GunnarL |
Var nu inte dum Lars Nilsson! Skit är skit - oavsett om det är högerskit eller vänsterskit! Det är under alla förhållanden oerhört tråkigt! Men rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor! Vi får se vad det blir av det....
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-10-13 21:48:00
|
|
GunnarL |
f/ fast beteckningen på Schymann skulle väl snarare varit vänstermus - råttor är intelligenta, möss är ganska dumma!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-10-13 21:49:00
|
|
steno |
Jag är fel måltavla. I mina 450 artiklar har jag med säkerhet manglat Monas show i oskuldvit klänning. Toblerone och obetalda dagisräkningar.Liksom andra förlöpningar på vänsterkanten inte minst Schyman. Sen är ett snabbt agerande mot de gamla högerkrafterna ett överlevnadsvillkor för de nya moderaterna och för allianse
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-10-13 23:36:00
|
|
Lars Nilsson |
Hjälps inte ändå Steno. Folk vare sig dom är från höger eller vänster är inga råttor som skall rökas ut. Språkbruket påminner om en viss åklagare under 30-talets utrensningar i Sovjet som ständigt kallade de anklagade för "galna hundar". Men till skillnad från Steno skulle dom skjutas och inte rökas ut.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-10-13 23:38:00
|
|
Jan E |
Sahlin leder fuskligan på ett sätt - hon fuskade medan hon var minister. Även om omfattningen av fusket var mindre.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-10-13 23:45:00
|
|
Jan E |
Håller med LN, "rensa ut råttor" är ett väldigt trist språkbruk Sten O. Nu spinger drevet i expressfart och du tycks befinna dig i främsta ledet.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-10-13 23:47:00
|
|
Lars Nilsson |
Sedan är det förbluffande ofta hur Stenos åsikter är mainstream, politiskt korrekta och i överensstämmelse med kvällstidningarnas löpsedlar. Inget fel i det men det vore roligt att mer ofta läsa någon mer avvikande åsikt då Steno kan skriva.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-10-13 23:51:00
|
|
Lars Nilsson |
Förlåt Steno. Du skrev inte rökas ut. Mitt påhitt. Beklagar.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-10-13 23:51:00
|
|
GunnarL |
Nu kommer den folkpartistske ?fundamentlisten in i debatten - han som alltid har korrekt åsikter! "Sahlin leder fuskligan" - stackars fan vilken uppfattning Du har om Sverige! Du måste vara en superbyråkrat! Siktar Du på någon departementsplacering?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-10-14 00:00:00
|
|
CMO |
7/ Helt riktigt! Bäste bror och gamle hedersknyffel! Och glöm för all del inte att HSBF brukade snatta lösgodis.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-10-14 00:12:00
|
|
Jan E |
Gunnar, du måste väl ändå hålla med om att det är viss skillnad mellan vad man gör innan och under tiden man innehar ett viktigt ämbete? Det är riktigt, jag är byråkrat - i ordets ursprungliga och positiva bemärkelse! Men observera Gunnar, min kommentar om Sahlin innebär inte att jag tar Stegö och Borelius i försvar.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-10-14 01:38:00
|
|
steno |
Förlåt alla. Har begärt ändring av rubriken till ..,måste lämna skeppetUtrymmet räckte inte
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-10-14 03:19:00
|
|
Janne B |
Steno skriver:"
Sen är ett snabbt agerande mot de gamla högerkrafterna ett överlevnadsvillkor för de nya moderaterna och för alliansen". Glasklart sant.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2006-10-14 05:14:00
|
|
Don Giovanni |
Råttor är trevliga, snälla och renliga djur. Dessutom är de intelligenta och mycket sociala. Till skillnad från vissa borgerliga ministrar, tydligen. Jag tycker att Steno ska sluta förolämpa råttorna!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2006-10-14 09:54:00
|
|
steno |
Visst råttor lämnar frivilligt skeppet innan det sjunker och simmar mot land. Har begärt ändring av rubriken till Högerråttorna måste lämna skeppet. Gick på Lasse N:s kritik om att jag skrivit "rökas ut". Fick obehagliga assosiationer över det och mejlade till Sourze. Sedan såg jag hans ursäkt och att jag skrivit rensa ut som betyder uppsägning i mitt språk
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2006-10-14 10:29:00
|
|
El Guatusi |
Maste aterkomma till en av mina kapphastar: Varfor har vi aldrig ens forsokt analysera ett skyhogt skattetrycks inflytande pa den allmanna moralen, kanslan av ditt & mitt, ratt & fel? Jag ar ingen motstandare till valfardsstaten, men nar skattetrycket narmar sig 50 tror jag att man riskerar en viss moralupplosning. Fifflande borjar bland vissa medborgare kannas som en slags civil olydnad mot det som upplevs som konfiskatoriska fasoner.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2006-10-14 10:32:00
|
|
El Guatusi |
Det skulle aldrig falla mig in att rattfardiga fiffel & mygel, men jag kan dessvarre inte saga att jag forvanas over den allmanna uppluckringen. Svensken ma ha sina sidor, men nagon tradition av att blasa det allmanna och varandra har vi inte. Anda sjunker den moraliska nivan snabbt mot botten. Det ar val inte muslimernas fel, anda?
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2006-10-14 10:41:00
|
|
Janne B |
12 CMO/ Brukade Göran P snatta godis eller gjorde han det bevisligen bara en gång? För att jäklas med fotograferna.
|
| |