|
Inlägg #1: Postat: 2001-08-17 16:11:00
|
|
Johan |
Om ordet "fantasi" skulle vara en benämning på någon sorts kvalitet så skulle Kiss, Gwar, Slipknot m.fl vara bäst i världen!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-08-18 19:11:00
|
|
whirl - del 1 |
Även om jag håller med om att ordet "äkta" för länge sen överlevt sin innebörd inom musiken, så tycker jag ändå att ni slår knut på er själva i ert debattinlägg.Ni kritiserar ordets betydelse och innehåll, för att sedan raskt säga:"musiken som brukar benämnas äkta ofta är tråkig, ospännande och idéfattig."
Får jag påminna om att musik, i alla dess avseenden är ett väldigt subjektivt fenomen. Eller har jag missat nån oskriven lag?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-08-18 19:11:00
|
|
whirl - del 2 |
Och vad är det som benämns som äkta?Det var ju det som var oklart menade ni nyss?När det gäller fantasi undrar jag stilla hur topplistetjejen/killen skulle klara sig mot gitarrkillen/tjejen. Som musikfantast är min personliga åsikt att musik som framförs FRÄMST i syfte att förmedla känslor/sinnesstämningar eller bara för att man gillar att göra det, är intressantare än när Max Martin kliver in i studion för att snickra ihop en "hit". Kalla det äkta eller ej, men skillnad finns det.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-08-27 13:02:00
|
|
The Real Milli Vanilli |
Bra artikel av Gradvall på Feber:
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-08-28 18:40:00
|
|
Ingemar |
Kanhända ordet "äkta" är slitet, men nog hör jag när nåt är äkta, från hjärtat. Det är när det inte bara är en kopia på nåt gammalt. Den mesta hip-hopen är MYCKET oäkta, bleka ekon av 1980 ungefär med samma gamla "fuck you" som tusen andra. Några lysande undantag ÄR äkta, gör sin egen grej ibland bra, ibland inte. Tyvärr är alla genrer överlusade med billiga wannabes - och en del av dem är rikigt bra kopior!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-09-04 12:58:00
|
|
Ollie |
Håller med "The Real Milli..."
Borde inte Gradvall få STIM-pengar för den här artikeln?
|
| |