MUF:aren som blev skjuten av polis

Den här tråden diskuterar artikeln MUF:aren som blev skjuten av polis.
Inlägg #1: Postat: 2001-08-17 17:45:00
gisela
du har fel. det var anarkisterna som kraschade "lågbudgetföretag" som mcdonalds. den stora korporationen mcdonalds tjänade på det, medan franchise-tagarna förlorar. meeen man kan inte få allt här i världen.
Inlägg #2: Postat: 2001-08-17 18:09:00
Giuseppe Tonetto
Det är knappast enbart ett borgar-fenomen att göra partipolitik av det hela. Varför ska man säga att "poliserna" som grupp gjorde fel? Några poliser agerade inte professionellt, rent av nästan olagligt. Det kan man konstatera. Och ändå är jag en borgarjävel. Men jag kan samtidigt konstatera att det hela berodde i grunden på fascister på vänsterkanten som inte kan acceptera demokratiska metoder för att föra fram sitt budskap.
Inlägg #3: Postat: 2001-08-17 23:26:00
Magnus "borgare" Andersson
Om det är politiskt vad man anser
om polisen samt att borgaren bara
kan ta ställning för polisen, så är
90-95 av svenskarna borgare,
och övriga fjuttprocent incke-borgare.

Så ser opinionen ut avseende våldet i gbg.
Inlägg #4: Postat: 2001-08-18 02:54:00
tobias
läs belindas ledare om demonstranterna.
Inlägg #5: Postat: 2001-08-18 03:00:00
tobias igen
texten var mest menad som en ironi mot folks fördomsfulla ställningstagande, men är nog lite otydlig och tafflig. jag skrev den ju när jag var full :
Inlägg #6: Postat: 2001-08-18 14:02:00
David Stenow
Åh, underbart. Äntligen någon som tycker som jag om händelserna i Göteborg. Jag trodde jag var helt ensam om att varken hylla polisen eller stenkastarna.
Inlägg #7: Postat: 2001-08-20 15:41:00
Joop
Visst ligger det en del i vad Tobias skriver. Men Göteborg var ändå något av en vändpunkt.
Media, som i allmänhet tar ställning för vänsteraktivister och mot polisen, var mer balanserade men har senare svängt, efter kritik från vänster.
EU-kritiker och vänsterfolk i allmänhet tycks tämligen eniga i sitt fördömande av de svartkläddas sabotage mot mötesfriheten. "Svenssons" likaså.
De enda som hyllar våldet är virrhjärnorna inom den nya "vänstern".
Inlägg #8: Postat: 2001-08-24 09:09:00
Anders Svensson
Folkpartister mot polisen. Jag känner traditionella liberaler som starkt ifrågasätter polisens agerande i Göteborg. Har dessutom kontakt med helt vanliga poliser med samma uppfattning som jag om polisens ledning. Den bör avgå!
Inlägg #9: Postat: 2002-05-29 20:09:00
AndreasGode
Jag tyckte du skrev roligt. Jag hâller med dig.
Laddar...