|
Inlägg #1: Postat: 2006-10-06 12:40:00
|
|
Leif-Arne |
Tja generalisering .med omvända förtecken, en ministers pigmentering avgör knappas dennes kompetens. Men vad gäller NS så har hon möjlighet att visa vad hon går för. Det kan bli bra.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-10-06 14:25:00
|
|
steno |
Jag tycker sammansättningen av ministrar känns ganska fräsch. Maria Borelius är ny i riksdagen men en mycket duktig civilingenjör som har vait med länge i teknikdebatten.Man har försökt täcka in HBT-frågorna, Invandrarna, övertalat Bildtbättre med än motEU, satt en ekonom som finansminister, gett FP skolfrågorna och Maud näringspolitiken och Hägglund social.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-10-06 14:54:00
|
|
Ramona Fransson |
Helt överens med dig Billy! Jag skickade lustigt också ett mail till henne innan valet. Min önskan är också uppfylld.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-10-06 17:08:00
|
|
Lars Nilsson |
Själv har jag svårt att förstå varför det skall behövas en integrationsminister. Om motivet är att departementet behövs till följd av att den vanliga politiken misslyckats så börjar man i fel ände. Ändra i stället den felaktiga politiken så behövs ingen minister för dessa frågor.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-10-06 20:53:00
|
|
Elvy |
Som integrationsminister kommer Nyamko Sabuni, säkert att bli rätt kvinna på rätt plats, och hon kommer att locka många många nysvenskar till valurnorna år 2010. Och dessutom är hon den vackraste riksdagsledarmot, som sverige någonsin har haft.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-10-06 23:04:00
|
|
Sunny |
Jag delar dina förhoppningar BB!
Ett bra val av FR
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-10-07 14:06:00
|
|
Elina |
Var det inte hon som föreslåg obligatoriska gynundersökningar av tonåringar flickor. Då var det många som var upprörda här.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-10-09 23:16:00
|
|
AlfVerner |
Att lyssna på Sabunis retorik, där man även skymtar en självständig och intellektualiserande individ och jämföra det med Jens Orback, en menlös och meningslös opportun rövslickare Perssons röv, som utöver hans totala talanglöshet i allmänhet och hans politiska i synnerhet, är som att jämföra en diamant, med ett använt skithuspapper.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-10-10 00:00:00
|
|
Jan E |
Håller med. Hörde Sabuni på radio i morse och måste säga att hon är mycket skärpt. Och så är hon orädd, vågar sticka ut och komma med egna idéer. Dvs tänka fritt utan att först fråga om lov. Det ska bli spännande att följa henne. Hon verkar ju också helt klar med att det egentligen inte borde finnas en integrationsminister och att orsaken till en sån ändå finns är en misslyckad integrationspolitik. Undrar förresten vad hon tänker göra med Kamalis stolliga utredning?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-10-11 13:17:00
|
|
stålis |
Svenskarna behöver inte integreras med invandrarna. Bakom den frasen döljer sig inskränkt yttrandefrihet av det slag JK nu föreslår, dvs. att man inte skall få
framföra "onödig" kritik mot en religion - och ni kan ju gissa vilken han har i åtanke!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-10-15 22:45:00
|
|
Elvy |
Billy Butt, jag läste i aftonbladet att du har fått en hjärtinfrakt, och jag sänder därför till dej en krya på dej hälsning.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-12-08 22:44:00
|
|
Viveca |
Varför ska vi ha en integrationsminister?Först och främst ansvarar människan för sitt eget liv.Jag bestämmer inte vad du ska tycka om minioritetsgrupper,det kan man inte tvinga fram.Svaga grupper i samhället ställs istället emot varandra som alltid är provocerade ut av sin i massmedia gruppstempel och offerroll.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-12-11 17:18:00
|
|
iza05 |
Jag håller med dig Billy. Sabuni är bäst och jag slår vad om att hon kommer att gör ett fantastiskt bra jobb. Hurra för Sabuni och hurra för alliansen.
|
| |