Inlägg #1: Postat: 2001-08-24 11:25:00
|
James |
Jag förstår vad du vill ha sagt. Personligen tycker jag dock att monarkin är en form av elitism och därför ej passande i dagens samhälle, pengarna är något sekundärt för mig. Fast visst....det är ju mycket pengar det handlar om också.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-08-24 11:55:00
|
Hans Petersson |
Jag håller med, väldigt rolig och bra artikel, mina komplimanger./HP
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-08-24 13:09:00
|
Marcus P |
Jag håller inte med. Inte har väl kungafamiljen valt att ha det så? Skulle du vilja få ditt livs alla detaljer uthängt i samtliga medier, oavsett om du bodde flott på Drottningholm eller inte? Nej, i sann liberal anda borde kungafamiljen befrias. ;-
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-08-24 19:05:00
|
Ben |
Vem har sagt att det är synd om dem?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-08-24 19:53:00
|
Johan2 |
Avskaffa monarkin! Bortsett från de ekonomiska aspekterna tycker jag det är oförenligt med demokratiska principer att ha monarki. Varken Du eller jag kan på grundval av våra meriter väljas till att inneha landets högsta ämbete och representera Sverige!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-08-25 10:02:00
|
Anders |
Problemet med den är dock inte den direkt kostnaden, utan de signaler som skickas till övriga svenskar. Den är ju unefär att "du skall inte tro att du kan göra eller bli vad du vill, för vad du än gör så fins det de som kommer att födas till att vara bättre än di". Helt i linje med var Sossar och jantelag vill ha medborgarna alltså!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-08-25 15:46:00
|
Juanita Zanetti |
Jag fattar inte att ni bryr er. Skulle det förgylla ditt liv om du fick veta vad de gör med sina liv? Jag tycker synd om kungafamiljen, de kan inte bara sätta sig å ta en fika på strandvägen, de är bundna till sina tråkiga liv.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2001-08-26 21:32:00
|
Jan-Eric Nilsson |
Det bästa jag läst sedan Vilhelm Mobergs "DÄRFÖR ÄR JAG REPUBLIKAN". Heder åt dig. Fler borde vädra sina åsikter om kungahuset så kanske den nördige av bara vanan rojalisten vaknar till livs. Den gamla historiska reliken borde avskaffats för femtio år sedan - när V-Gurra var kung.
|
|