Kvällstidningar är försmartande

Den här tråden diskuterar artikeln Kvällstidningar är försmartande.
Inlägg #1: Postat: 2001-08-17 10:25:00
Ramona Danlén
Fria journalister?!?! In your dreams, baby, in your dreams....
Inlägg #2: Postat: 2001-08-17 12:57:00
Låter vettigt men...
Är det inte lite väl mycket kändisskvaller. Jag sålde kvällstidningar i färjkön hemma på Hönö utanför Göteborg under sex år och kan bara konstatera att de har inte blivit bättre med åren undantag aftonbladet sport, snarare liknar de mer och mer hänt i vecka
Inlägg #3: Postat: 2001-08-17 14:16:00
Marcus Priftis
Du har rätt - och fel. Kvällstidningarna skulle kunna vara mycket mer "folkförsmartande" bra uttryck! än vad de är. Med ganska enkla medel. Läs gärna min artikel "Leve kvällstidningen!" här på Sourze.
Inlägg #4: Postat: 2001-08-18 01:35:00
Lasse Franck
Jag har arbetat både på en kvällstidning och en av de tidningar du benämner "fisförnäm". Därmed tycker jag mig ha rätt att anse att jag "förstår mig på" åtminstone lite i frågan. Att "media är fritt" är ju en direkt lögn - aldrig förr har ägarkoncentrationen varit så stor som nu. Och jag kan garantera att kvällspressledningarna inte bryr sig ett dyft om vad köparna läser - det är själva köpet de är intresserade av.
Inlägg #5: Postat: 2001-08-18 13:30:00
Tam
Det är sällan någon är upprörd över att löpsedlarna är fördummande. Man kan däremot bli upprörd över att hela tidningen är fördummande: löpsedel, framsida, ledare och det övriga innehållet.
Laddar...