Tolkning av valresultatet

Den här tråden diskuterar artikeln Tolkning av valresultatet.
Inlägg #1: Postat: 2006-09-28 09:40:00
steno
Det finns mycket bra i den här artikeln till ex om valutslaget. Vi får se om den förda politiken blir lika som s har fört, det tvivlar jag på. Att hoppas att s ska kapa banden med LO är fåfängt. "Som andra särintressen" sa Persson vid skuldsaneringen. Det gjorde han bara en gång forts
Inlägg #2: Postat: 2006-09-28 10:12:00
Janne B
En artikel med många goda kvalitéer i början men blir lite svår senare. Citat "alldeles utmärkt om LO skulle utlysa en rejäl storstrejk". Du måste mena en omfattande och långvarig strejk. Som givetvis skulle skada den svenska exportindustrin enormt. Den viktigaste pelaren i vår välfärd.Ska även folk med jobb gå lediga en månad?
Inlägg #3: Postat: 2006-09-28 10:33:00
Janne B
Min förklaring till Valresultat handlar helt enkelt om två olika "Familjefoton" som följt oss hela valet. Alliansens foton visar ofta ett glatt strålande, aktivt ungt gäng som far land ock rike kring i över ett år. De ser ut att ha kul och trivas ihop. De gör lite lusteliga saker, eller låtsas i vart fall. /
Inlägg #4: Postat: 2006-09-28 10:52:00
Leif-Arne
Intressant artikel herr Nilsson. Bra med en debattör som klarar av att resonera lite mer komplext. Återkommer med kommentarer när jag fått tid att läsa på nytt ocg begrunda.
Inlägg #5: Postat: 2006-10-02 13:41:00
Janne B
Mer gnäll:
"Varför vågar ingen stå för att intelligens betyder "förmågan att tänka abstrakt"?"
20 september 2006 Citat från högerspalten. Kan det bero på att det inte är sant?
Laddar...