Den svenska empatin har spolats ner i toaletten

Den här tråden diskuterar artikeln Den svenska empatin har spolats ner i toaletten.
Inlägg #1: Postat: 2006-09-23 15:29:00
Janne B
Kan detta vara undantaget som bekräftar regeln? Nej tyvärr inte.Jag var sjuk och arbetslös för 10 år sedan och höll på att bli vräkt för en eftersläpande tusenlapp. Hos en kommunal hyresvärd. Jag hade betalat in 40 000 kr det året. 1 000 kr fattades!
Inlägg #2: Postat: 2006-09-23 15:31:00
Janne B
Säger detta något generellt om den svenska empatin. NEJ, svarar jag, Men överallt finns personer i ansvarsfulla ställningar som liksom skiter i all medmänsklighet. Humanismen finns nere hos folket, inte upp hos eliten i HSB-styrelsen osv.
Inlägg #3: Postat: 2006-09-23 16:20:00
Vito Corleone
Visst är det så Billy, jag köper inte heller hela systemmer hur mycket andra än klagar på att jag "inte ser svensk ut". Mänskligheten har fått en markant "politisk korrekt status" i makahavarnas språk och det spelgas i exemplet du tar upp nu.

Det finns andra områden som jag med tiden har kommit underfund med att jag inte kan ta ansvar för eller kännar mig stolt över att "vara svensk", för då är jag hellre en "Taliban" lärling
Inlägg #4: Postat: 2006-09-23 20:56:00
Sunny
Å Billy: En 5.a därför att det inte finns 10: or här!
Jag har läst om några falli sommer som fått mig att gå i taket!!! En gammal kvinna på 96 som var blind o sängbunden skulle sändas hem ensam med hemhjälp.Hon kunde inte ta sig mat eller dricka o inte gå på toaletten.
Hon låg o grät i sin säng: Om de sänder mig hem så dör jag. En bekant tipsade pressen o hoon fick plats på hemmet. Hon hade inga andra anhöriga än en storebror vid 96 så det kunde jag förstå.
Inlägg #5: Postat: 2006-09-23 22:16:00
GunnarL
Bra artikel Billy Butt! Emellertid tror jag att alla svenskar tar avstånd ifrån ett sådant här beteende från hyresvärden. Det är inget normalt handlande mot gamla och sjuka människor i Sverige. Men man får se det som ett illavarslande tecken på att inkompetensen hos enskilda tjänstemän blir allt större!
Inlägg #6: Postat: 2006-09-24 00:14:00
AlfVerner
Som vanligt en usel artikel och en massa skitsnack om svensk empati. Det finns ingen svensk empati, däremot fanns det ett land med parollen "ökad jämlikhet", ett land som såldes ut av Göran Persson. Nu har högervindarna blåst ytterligare ett steg i ett allt girigare samhälle och den här typen av inslag i vardagen kommer att accelerera.
Inlägg #7: Postat: 2006-09-24 11:30:00
Ramona Fransson
Å, så jävla arg jag blev! Jag har skickat in en riktigt taggig insändare till Expressen som jag hoppas kommer in. Jävla styrelse och förbannad vare HSB mitt!
Inlägg #8: Postat: 2006-09-24 16:28:00
Totte B
Billy Butt, med dina erfarenheter av media vet du mycket väl att media alltid talar sanning, utan att förtiga eller tillägga.

Därför måste berättelsen om Maj Holmblad vara helt korrekt utan fråger som behöver besvaras innan man dömmer ut styrelsens beslut.
Inlägg #9: Postat: 2006-09-24 23:47:00
Thore
Fullständigt oacceptabelt av HSB att göra på detta vis.
Flera jag talar med säger " har de hål i huvudet i Sundsvall". En del påminde om att det var väl där man också sköt på arbetarna.
Orden från alla dem jag pratade med här nere i Karlshamn och Sölvesborg var "skitstövlar". Kan detta vara Sverige av idag? Min granne sade "detta är svinaktigt". Så jag frågar HSB också, Vet ni vad empati är? Jag tror att man är rätt korkade hos HSB i Sundsvall. Usch och fy för fasen.
Thore Hult
Inlägg #10: Postat: 2006-09-25 02:35:00
zydeco
Vad jag har förstått är det inte HSB utan en bostadsrättsförening Skatten som vräkt damen ifråga. Förmodligen är hon inte "fin" nog. Många bostadsrättsägare har ju en tendens att tycka att de är lite förmer...
Inlägg #11: Postat: 2006-09-25 11:33:00
HonkyTonkMan
Har inte kärringen nåra anhöriga som kan sköta det där åt henne? Förresten så verkar det som om hon borde få plats på "hemmet" med en så allvarlig Parkinson.
Inlägg #12: Postat: 2006-09-26 01:01:00
Calle Z
Ständigt detta förakt mot svenskarna. Vad i hela H..vet Butt om vad vad svenskarna gör för sina gamla? Nysvenskarna tar minsann hand om sina gamla! Det vet däremot Butt! Tillåt mig småle en smula!
Inlägg #13: Postat: 2006-09-27 11:51:00
Billy Butt
MÅNGA AV ER MISSAR EN VIKTIGT SAK... ATT SVENSKFÖDDA SVENSKAR HAR INTE SAMMA KULTUR SOM INVANDRARE NÄR DET GÄLLER ÄLDREOMSORG... VARFÖR KAN NI SVENSKFÖDDA INTE BARA SVÄLJA SANNINGEN OCH ACCEPTERA ATT NIO HAR NÅGONTING ATT LÄRA ER AV OSS I DETTA OMRÅDE?
Inlägg #14: Postat: 2006-09-27 16:13:00
johnnyreb77
Sossepolitik och annan Liberal-
Marxistisk politik har inget med
Svensk Kultur att göra.
Allienationen mellan generationerna
har till största delen skapats av
sossarna, inte av folket självt.
Innan Sossarna tog över Sverige och förslavade det Svenska Folket,
så tog Svenskar lika bra hand om
sina gamla som andra Folk.Nu hjälper det i och för sig inte med en
Borgerlig Regering eftersom marxisterna fortfarande kontrollerar
dom andra institutionerna
Inlägg #15: Postat: 2006-11-17 01:25:00
krissie
hej billy...tänkte bara höra med dig om jag skulle kunna få din autograf på ett papper skickat till mig, kontakta mig i så fall på mejl...murder__redrumhotmail.com

jag betalar även porto mm om det krävs..mvh kriss
Laddar...