Reinfeldts Kalle Anka-plåster avgjorde valet

Den här tråden diskuterar artikeln Reinfeldts Kalle Anka-plåster avgjorde valet.
Inlägg #1: Postat: 2006-09-22 18:28:00
CMO
Det absolut läskigaste jag sett i den svenska valrörelsen var när Göran Persson talade till de lojala och med mekanisk röst uttalade "JAG ÄlSKAR ER". Dina förslag är f.ö lika genomtänkta som vanligt, dvs, inte alls.
Inlägg #2: Postat: 2006-09-22 18:42:00
Erik O
Reinfeldts Kalle Anka-plåster avgjorde inte valet. Genom valet av rubrik gör skribenten det han dementerar i artikeln, nämligen dumförklara alla väljare som påverkats av yta och partiledarnas personlighet.

I övrigt håller jag med om att sakfrågorna borde vara mer intressant än alla ickepolitiska "skandaler", även om artikeln är vänstervriden. Jag tror att vi har den ytliga massmedia vi förtjänar.
Inlägg #3: Postat: 2006-09-22 22:34:00
Per W
Politik är en helhet, inte "sakfrågor".
Sakfråga 1: Sänkta skatter ? Svar från folket : Jaaaa!! Sakfråga 2: Högre bidrag? Svar från folket: Jaaaa?
En politisk och ideologisk helhet innebär att svaret på vissa "sakfrågor" är obekväma och inte populära.
Inlägg #4: Postat: 2006-09-22 22:40:00
Per W
Kul rubrik, men korkad slutsats. Politik som "sakfrågor" ?? Vilket kaos och anarki. Det var sakfrågornas politik som sänkte borgarnas regeringar på 80- och 90-talet. Alla partier skulle få sina sakfrågor tillfredsställda.
Inlägg #5: Postat: 2006-09-29 09:46:00
martinolsvenne
Det var ju Pippi, inte Kalle Anka...
Laddar...