Inlägg #1: Postat: 2006-09-22 18:28:00
|
CMO |
Det absolut läskigaste jag sett i den svenska valrörelsen var när Göran Persson talade till de lojala och med mekanisk röst uttalade "JAG ÄlSKAR ER". Dina förslag är f.ö lika genomtänkta som vanligt, dvs, inte alls.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-09-22 18:42:00
|
Erik O |
Reinfeldts Kalle Anka-plåster avgjorde inte valet. Genom valet av rubrik gör skribenten det han dementerar i artikeln, nämligen dumförklara alla väljare som påverkats av yta och partiledarnas personlighet.
I övrigt håller jag med om att sakfrågorna borde vara mer intressant än alla ickepolitiska "skandaler", även om artikeln är vänstervriden. Jag tror att vi har den ytliga massmedia vi förtjänar.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-09-22 22:34:00
|
Per W |
Politik är en helhet, inte "sakfrågor".
Sakfråga 1: Sänkta skatter ? Svar från folket : Jaaaa!! Sakfråga 2: Högre bidrag? Svar från folket: Jaaaa?
En politisk och ideologisk helhet innebär att svaret på vissa "sakfrågor" är obekväma och inte populära.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-09-22 22:40:00
|
Per W |
Kul rubrik, men korkad slutsats. Politik som "sakfrågor" ?? Vilket kaos och anarki. Det var sakfrågornas politik som sänkte borgarnas regeringar på 80- och 90-talet. Alla partier skulle få sina sakfrågor tillfredsställda.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-09-29 09:46:00
|
martinolsvenne |
Det var ju Pippi, inte Kalle Anka...
|
|