|
Inlägg #41: Postat: 2006-09-23 16:39:00
|
|
stålis |
6/CMO säger det bäst. Tack CMO!
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2006-09-24 16:08:00
|
|
stålis |
36/ Upplysningsvis handlar anhöriginandring inte bara om make/maka och barn utan om föräldrar i pensionsåldern och andra släktingar, som asylanten enligt sitt samhälles tradition har försörjningsansvar för, som nu flyttas över på svenska skattebetalare. Dvs. människor som aldrig betalat ett öre i skatt el. gjort ett dagsverke i Sverige blir p g a anhöriginvandringen berättigade till
alla sociala förmåner inklusive pension. Är det solidariskt mot svenska pensionärer?
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2006-09-24 16:10:00
|
|
stålis |
36 forts/ Detta har jag otaliga gånger påpekat här på Sourze, vilket knappast kan ha undgått Leif-Arne. Ändå väljer han att förtränga det. Snygg debatteknik när man inte har mer än sitt spelade "patos" att komma med.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2006-09-24 16:18:00
|
|
stålis |
13/ Du vill alltså ha fri invandring på svenska skattebetalares bekostnad?
Vad anser du om folkstyre? Skall svenska skattebetalare få vara med om att säga ja eller nej till din fria invandring?
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2006-09-24 16:25:00
|
|
stålis |
17/ Visserligen svarar du i trängt läge på ett sätt som lämnar dörren öppen för en dementi om att du aldrig avsett att påstå att alla som vill minska invandringen är rasister, sen några kommentarer senare insinuerar du det ändå! Snacka om intellektuell ohederlighet!
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2006-09-24 16:32:00
|
|
stålis |
28/ Don Giovanni drömmer om en värld utan nationalstater. Vill med andra ord inte att palestinier och kurder skall få en egen nationalstat?
Har du sagt det till PKK? Ge mig din adress och ditt riktiga namn, så kan jag berätta det för dem.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2006-09-24 16:34:00
|
|
stålis |
28/ Jag kan även berätta det för IRA, ETA etc. Och sen måste vi meddela amerikanska myndigheter att du vill avveckla USA, och Mossad att du vill avveckla Israel. Sen lär du ha annat att tänka på än en gränslös värld. Glöm inte ta med passet!
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2006-09-25 09:23:00
|
|
Don Giovanni |
44/ Läs igen i svar 35: "Varje människa är en tillgång". Det är när man börjar betrakta människor som problem, som man får problem med dem. Jag är för en fri invandring, visst, därför att jag tror att människor som kommer hit från andra länder kan tillföra det här landet mycket gott, om vi bara ger dem chansen vårt nuvarande välstånd bygger t ex till mycket stor del på arbetskraftsinvandring under 50- och 60-talen.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2006-09-25 09:36:00
|
|
Don Giovanni |
f/ Liksom vi svenskar skulle kunna tillföra andra länder mycket gott, om vi lämnade vårt lilla råtthål här uppe i nord och spred oss över världen vilket många gör och de kommer förmodligen inte hem och röstar på SD.
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2006-09-25 09:45:00
|
|
Don Giovanni |
f/ Demokrati är det viktigaste som finns. Alla människors rätt att ta del i beslut som påverkar deras liv går utanpå det mesta och definitivt utanpå mina dörmmar. Så om frågan om fri invandring hinner komma på bordet innan världen går under, visst ska vi folkomrösta om den! Självklart! Vad trodde du?
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2006-09-25 09:51:00
|
|
Don Giovanni |
45/ En populär metod bland invandringsmotståndare, när man kritiserar deras trossatser eller anmäler avvikande åsikt, tycks vara att beskylla en för att ha anhklagat dem för att vara "rasister". Jag antar att det är deras egna ömma samveten som spökar.
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2006-09-25 09:55:00
|
|
Don Giovanni |
46, 47/ är faktiskt så himla fåniga att de egentligen inte förtjänar något svar. Visst berätta du för hela världen att det finns en snubbe på Sourze som har en dröm om att världen en gång ska vara en, och att alla människor ska leva i fred med varandra och kunna resa vart de vill och bo var de vill och alltid kunna äta sig mätta och alltid ha någonstans att bo... vilket avslöjande! Du ska se att du får Cincinattus-orden direkt ur G W Buschs hand!
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2006-09-25 09:58:00
|
|
Don Giovanni |
f/ Om du vill veta vem jag är och var jag bor, kan du ju fråga CMO. Han tycks ju veta mycket om mig, t o m vilket parti jag till äventyrs är medlem i. Eller åtminstone tror han att han vet jag tror ju att han har fel, förstås....
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2006-09-25 16:05:00
|
|
stålis |
Beklagar de där raderna! De får mig att framstå som en dåre. Vad värre är att de skrevs av en helt nykter person. Har inget att skylla på annat än att jag "svårligen kunde besinna mig". Don Giovanni DG hade som svar till CMO skrivit att han hellre var "naiv än rasist". Sen jämfört fri invandring och en gränslös värld med framsteg som månlandningar med mera. Med andra ord gottande sig åt att Sverige, ett av världens äldsta länder, skulle försvinna.
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2006-09-25 16:06:00
|
|
stålis |
Vilket påminde mig om Liberala Ungdomsförbundets parallella kampanjer "Avskaffa Sverige" och "Erkänn Taiwan" ca 2001-2002. Jag tänkte då att DG antagligen inte heller skulle motsätta sig kurdernas och palestiniernas krav på en egen nationalstat, medan han gladligen motsatte sig svenskarnas rätt till en sådan.
Antagligen erkände han även existensen av ett kurdiskt och palestinskt folk, men inte existensen av ett svenskt utan att börja med definitionsmässiga hårklyverier.
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2006-09-25 16:08:00
|
|
stålis |
Dock ett skamset tack till DG för att han inte besvarade mitt tok-inlägg om PKK etc. med ett i samma anda!
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2006-09-25 16:34:00
|
|
Janne B |
Bygga upp ett förtroende kan ta hur lång tid som helst, men att rasera ett förtroende för sin person kan gå mycket snabbt. Svar 56 känns helskönt!
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2006-09-25 16:51:00
|
|
stålis |
57/ Så sant, så sant om att spoliera sitt förtroendekapital i ett slag. Så egentligen är det bara smart egoism att inte trycka på enterknappen varje gång man är skitsur. :-
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2006-09-25 17:38:00
|
|
Janne B |
Stålis/ När jag är som klokast så skriver jag på Word först, för att få hjälp med bra språk, men även tid för eftertanke. Jag byter ut lite ord. "Kan jag stå för detta de närmaste timmarna?" Så överför jag det hela i lämpliga stycken./ Men så här klok är jag inte alltid.
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2006-09-25 17:40:00
|
|
Janne B |
Jag vill understyka din rätt att vara skitsur "heligt vred" mm. Men ibland vinner man folks sinnen bäst med de lite mjukare orden. Mina är ofta För mjuka!
|
| |