Behöver vi ökad invandring?

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2006-09-15 18:54:00
Janne B
16 El G/ Det kan du väl ändå inte mena? Om SD får fyra proicent så får de ca 12 röster i riksdagen, som lägger sig mellan blocken, en typisk utpressar situation. Så har ju V och MP redan gjort. // detta är båda blockens mardröm. För att nolla ett SD i riksdagen måste blocken i stort sett upplösas och samarbeta över SV:s huvud. Bra eller dåligt?
Inlägg #22: Postat: 2006-09-15 20:19:00
El Guatusi
Janne: Joda, jag menar det. Nar sadana har rorelser dyker upp ar det oftast bra att ge dem ett visst politiskt ansvar, sa att folk efterhand begriper att de inte sitter inne med de losningar de utlovar. Haider i Osterrike o Bossi i Italien hade valframgangar, men tappade sitt stod efter att ha deltagit i den demokratiska processen ett tag.
Inlägg #23: Postat: 2006-09-15 21:13:00
GunnarL
22/ Ett närliggande exempel här på hemmaplan är ju "ny demokrati" som rasade samman som ett korthus när de skulle börja fungera i det demokratiska sammanhanget. Då upphörde "draget under galoscherna"!
Inlägg #24: Postat: 2006-09-15 21:20:00
CMO
22-23/ Ja så tänker jag också. "Be careful what you wish for", som man säger här i amerkat. Ett SD i riksdagen kan bli dödsstöten för partiet.
Inlägg #25: Postat: 2006-09-15 22:53:00
Janne B
Risken är att under tiden de utplånar sig själva så kan de orsaka mycket stora skador på samhällsbygget. Jag tycker nog inte att jämförelsen med pajaspartiet Ny Demokrati håller. De var populister men knappast rasister...
Inlägg #26: Postat: 2006-09-15 23:04:00
GunnarL
25/ Jag tycker däremot att jämförelsen håller väldigt bra! Ny demokrati hade också uppfattningen att man skulle begränsa invandringen och i stället hjälpa folk på plats i det land där de hörde hemma. Precis vad SD säger i dag. Jag håller inte SD för att vara rasister - åtminstone inte officiellt. Uppenbarligen utesluter de medlemmar med rasistiska uppfattningar på löpande band i sin önkan att bli rumsrena.
Inlägg #27: Postat: 2006-09-15 23:06:00
GunnarL
f/ Men för att platsa i demokratiska fora måste man ha ett heltäckande program! Enfrågepartier har aldrig lyckats i Sverige och kommer knappast att göra det den här gången heller.
Inlägg #28: Postat: 2006-09-15 23:11:00
Janne B
I sin önskan att bli rumsrena....eller i vart fall uppfattas så. Låt oss fundera vidare. tack för i dag GunnarL.
Inlägg #29: Postat: 2006-09-15 23:50:00
Jan E
19-20/ Jag skuldbelägger alla som AKTIVT lägger en röst på SD i tron att detta leder utvecklingen i konstruktiv riktning. Och nej, CMO, SD är inte bättre än mp och v. mp och v är stolliga bakåtsträvare men innehåller trots allt en rejäl dos humanism. Det kan man inte säga om SD. Min fru avser att rösta på mp, hade hon röstat på SD hade jag övervägt skilsmässa.
Inlägg #30: Postat: 2006-09-15 23:50:00
Jan E
19-20/ Jag skuldbelägger alla som AKTIVT lägger en röst på SD i tron att detta leder utvecklingen i konstruktiv riktning. Och nej, CMO, SD är inte bättre än mp och v. mp och v är stolliga bakåtsträvare men innehåller trots allt en rejäl dos humanism. Det kan man inte säga om SD. Min fru avser att rösta på mp, hade hon röstat på SD hade jag övervägt skilsmässa.
Inlägg #31: Postat: 2006-09-17 02:17:00
CMO
30/ Du belastar de som vill stödja SDs politik, så som den presenteras i deras program, med kollektivt ansvar för gamla synder och uttalanden som enskilda medlemmar gjort. v har nog betydligt värre saker i bagaget.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...