Sexdömda pedofiler

Den här tråden diskuterar artikeln Sexdömda pedofiler.
Inlägg #1: Postat: 2006-09-10 16:26:00
kjellekborg
Är detta bara toppen på ett isberg? Vad vet vi om alla våra politiker egentligen? Många vill kanske inte veta!?
Inlägg #2: Postat: 2006-09-10 16:34:00
kjellekborg
Jag hoppas innerligt att ditt betyg1 beror på att Du tycker att jag behandlar det svenska språket uselt, om det är en annan orsak så gråter ja!!
Varför inte komma med en kommentar som verifierar ditt betyg men Du nu är.
Inlägg #3: Postat: 2006-09-10 17:14:00
Elina
Kanske ett utdrag ur polisregistret innan man får ställa upp som en valbar person? Det krävs ju för dagis varför inte riksdag? Något kan vi göra: det är att stryka vissa från valsedel när vi röstar.
Inlägg #4: Postat: 2006-09-11 12:39:00
Per W
"Den som har rösträtt vid val till riksdagen är valbar till riksdagen" säger vallagen från 1997.
Det är alltså upp till partierna att hålla rent. Vilket kan vara svårt. Jag tror inte de har rätt att kräva uttdrag och brottsregister om vallagen säger som den säger.
Inlägg #5: Postat: 2006-09-11 12:44:00
Per W
Elina, det hjälper inte att stryka namn! Citat från www.val.se om Bedömning av valsedel: "Om ett kandidatnamn strukits över på en valsedel räknas namnet ändå. Strykningar påverkar alltså inte ordningen mellan kandidaterna på en valsedel."
Inlägg #6: Postat: 2006-09-11 15:48:00
stålis
Mig veterligen låter inte Sverigedemokraterna dömda pedofiler att kandidera för dem.
Detta är betydligt värre. Att läggas till Johan Perssons rödljuskörning och svartjobbare. Och de 19,3 miljoner den avlidne Solvallakungen var skyldig Aschberg. Har skattemyndigheterna kollat upp den historien?
Laddar...