|
Inlägg #121: Postat: 2006-09-07 08:16:00
|
|
stålis |
Detta som ett svar på av en majoritet våldtäkter utförs av invandrare och utländska medborgare från icke-feministiska samhällen.
|
| |
|
Inlägg #122: Postat: 2006-09-07 08:18:00
|
|
stålis |
Hon bakom uppmaningen är professor och anlitad i Sverige som expert på hedersmord. Därför kan man tycka att hennes uppmaning borde väckt uppmärksamhet här. Men icke.
|
| |
|
Inlägg #123: Postat: 2006-09-07 08:19:00
|
|
stålis |
Här förargar sig kvinnor över att målsägande i våldtäktsrättegångar måste redogöra för sin klädsel. Det brukar heta att "en kvinna skall kunna gå naken i en park om natten utan bli våldtagen eller trakasserad".
|
| |
|
Inlägg #124: Postat: 2006-09-07 08:22:00
|
|
stålis |
Borde kvinnor och feminister därför inte reagerat mot Unni Wikans uppseendeväckande uppmaning om att klä sig mindre utmanande för att inte bli våldtagen? Men tydligen är det skillnad på nordiska män och muslimska och andra mer maskulina sådana. Feminismen har feminiserat hela samhället och därmed även den nordiske mannen.
Vilket lett till paradoxala klagomål om hur tråkiga nordiska män är jämfört med "utlänningar".
|
| |
|
Inlägg #125: Postat: 2006-09-07 08:25:00
|
|
stålis |
|
| |
|
Inlägg #126: Postat: 2006-09-07 08:29:00
|
|
stålis |
Nå, den nordiska kvinnan, som stöder massinvandring, kommer att få sin innersta vilja uppfylld tycks det. Om hon inte hyste en sådan vilja, utan värnade sin rätt att "gå naken om hon så vill", så borde hon gå i främsta ledet för kraven på en radikalt minskad invandring.
|
| |
|
Inlägg #127: Postat: 2006-09-07 08:30:00
|
|
stålis |
Med andra ord, hon borde rösta på Fremskrittspartiet i Norge, som dock mer lockar män än kvinnor. I Sverige på Sverigedemokraterna, som ett one-night-stand i väntan på ett mer sofistiskerat invandringskritiskt, antifeministiskt parti.
|
| |
|
Inlägg #128: Postat: 2006-09-07 08:34:00
|
|
stålis |
Tack för ordet. Nu måste en sova.
|
| |
|
Inlägg #129: Postat: 2006-09-07 10:26:00
|
|
Janne B |
Sov djupt och vilsamt.Må du vara alldeles avspänd och fin då du vaknar så att du fortsätter att skriva så där humanitärt och vidsynt som du gör ibland.
|
| |
|
Inlägg #130: Postat: 2006-09-07 21:31:00
|
|
El Guatusi |
111/ Janne: Jag tycker bara att "det muslimska" beskrivs pa ett ofta vridet och forolampande satt i europeiska media. Den som rest i muslimska lander kanner till den kompromisslosa gastfrihet man far njuta. Under mina studentar delade jag lagenhet med muslimer vid flera tillfallen: under 2 ar bodde jag med algerier
|
| |
|
Inlägg #131: Postat: 2006-09-07 21:33:00
|
|
El Guatusi |
som var de antagligen vanligaste, mest palitliga och generosa jag haft formanen att dela lgh med. Under Ramadan var jag sjalvklart inbjuden till de fantastiska middagar de bjod sina kompisar pa. Det var en mkt behaglig o avslappnad tid for en stressad juridikstudent.
|
| |
|
Inlägg #132: Postat: 2006-09-07 21:39:00
|
|
El Guatusi |
Jag tror faktiskt vi svenskar har mkt att lara av araberna; deras kultur ar mkt rik och mangfascetterad och den vastfientlighet man finner bland t ex pakistanska invandrare i UK ar mkt ovanlig bland nordafrikaner. Dessvarre behandlas manga av dem ytterst illa pa sina arbetsplatser jag talar om Italien daR de antimuslimska fordomarna ar svara att rada bot pa.
|
| |
|
Inlägg #133: Postat: 2006-09-07 22:39:00
|
|
GunnarL |
130/ El Guatusi,Vi har säkert väldigt mycket att lära av araberna, deras kultur är ju mycket äldre än vår! I vissa avseenden är den ju t.o.m. så gammal att vi växt ifrån den! Jag syftar då på deras syn på kvinnan, deras syn på religionen, m.m.
|
| |
|
Inlägg #134: Postat: 2006-09-07 22:42:00
|
|
GunnarL |
f/ Vi har också mycket att lära av italienare och greker vad det gäller social kompetens! Kontentan av vad Du skrivit här det senaste året är helt enkelt att allt utländskt är bättre än allt svenskt!
|
| |
|
Inlägg #135: Postat: 2006-09-07 22:46:00
|
|
GunnarL |
f/ När jag de första gångerna jag var inne på Sourze trodde jag att Du var antingen förskolefröken eller en mycket ung man. Men Du verkar inte vara det. Därför förundrar jag mig över Din oerhört nedlåtande attityd mot Sverige, som faktiskt är ett land som beundras av många alltför många? människor världen runt!
|
| |
|
Inlägg #136: Postat: 2006-09-07 23:04:00
|
|
Janne B |
Var inte blyg Gunnar. Det finns massor av rapporter som säger att vi är bra på det mesta och ibland bäst. Al Gore säger i dag att vi är föredömen.// Jag har inte rest i muslimvärlden men jag förstår att man var oerhört anpasslig för att klara sig där. Gå inte omkring med ett kors i en halskedja. Ta aldrig in en Bibel i någons hus. I flera länder är det införselförbud på många slags kristen lityteratur.
|
| |
|
Inlägg #137: Postat: 2006-09-07 23:06:00
|
|
Janne B |
El G/ finns det något muslimland där man kan erkänna sig vara homosexuell, transa eller liknade. Jag hävdar att på en rad områden är toleransen från muslimerna noll. Var kan en kristen gifta sig med en muslim och bli respekterad, utom i Libanon?
|
| |
|
Inlägg #138: Postat: 2006-09-07 23:12:00
|
|
GunnarL |
136/ Jag är inte så där våldsamt blyg Janne B! Vi är faktiskt ganska bra, fastän vi levt under ett enpartivälde så länge! Men det finns ingen på denna sida som irriterar mig så mycket som ElG - en skitstövel som inte ens klarade av att göra lumpen! Men som ständigt undervisar oss svenskar om hur odugliga vi är och vilket eländigt land vi lever i! Därmed ingen ilska gentemot Dig, min vän!
|
| |
|
Inlägg #139: Postat: 2006-09-07 23:19:00
|
|
Janne B |
Även i valtider är jag fullt beredd att påstå att Sossarna i huvudsak skött sitt Fögderi mycket bra genom åren. GP är en bra kamrer, men nu med för lite visioner. Flera ggr om året dyker det upp rötägg inon SSU/SAP men i grunden är det en sund rörelse. GP har säkert ibland varit lika förtvivlad som Lars L var i förgår.
|
| |
|
Inlägg #140: Postat: 2006-09-07 23:23:00
|
|
Janne B |
Jag har aldrig röstat på SAP men konstaterar ändå att SAP i 100 år varit det främsta försvaret både mot kommunismen som nazismen i alla dess former. Visst har jag ofta blivit förbenad på att de satsar på fel saker och nästan glömmer sådant som Arbetslösheten. Obegripligt för den skapar så många andra problem.Snart är halva sveriges undom hos Fogden sa en insatt man till mig nyss....
|
| |